صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۰۷۸۶۶

از رفتار دیکتاتور مآبانه تا استقبال از هاشمی

1ـ کاری که تنها از دیکتاتورها برمی‌آید
«واشنگتن‌پست» در یادداشتی به تناقض‌های موجود در گفتار و کردار «محمدبن‌سلمان» پرداخت و با اشاره به اقدامات وی در راه انداختن کمپین ضد فساد، دستور باز شدن سالن‌های سینما، برنامه ریاضت اقتصادی و رهانیدن کشورش از اقتصاد نفتی، نوشت: «یک روی ولی‌عهد آن چیزی است که در برابر چشمان مردمش به نمایش می‌گذارد و روی دیگرش آن چیزی است که در درون خود دارد.» این روزنامه در توضیح این موضوع  تأکید کرد: «مطمئناً کمپین ضد فسادی که به دستگیری 159 نفر از ثروتمندترین تجار، شاهزادگان و مقامات انجامید، چیزی بیش از شمیم قبضه کردن قدرت را به مشام می‌رساند. معضل فساد مانند لبریز شدن صبر نسل جوان عربستان، مشکلی واقعی است؛ اما با همه این اوصاف، هیچ وقت منتظر دیدن صحنه برگزاری دادگاه بازداشتی‌ها نباشید. ولی‌عهد به جای برگزاری دادگاه، در تلاش است این اغنیا را به امضای رسید پرداخت ده‌ها میلیارد دلار از اموال‌شان در ازای آزادی‌شان مجبور کند؛ روشی زمخت و به دور از ظرافت که انجامش از رژیمی خودکامه و مستبد برمی‌آید، نه دولتی مدرن و قانون‌مدار.»

2ـ باید از گفته‌های محسن هاشمی استقبال کنیم
عبدالله گنجی از چهره‌های رسانه‌ای اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت: جناب محسن هاشمی گفته است «9 دی به فتنه 88 پایان داد» و بعد بر نقش رهبری و مردم در جمع کردن فتنه صحه گذاشته است؛ یعنی هم وجود فتنه را پذیرفته و هم تدبیر رهبری و نقش مردم را بیان کرده است. این اظهار نظر برای ایشان در درون جریان و خانواده کم‌ هزینه ندارد. حال باید نیروهای مؤمن به انقلاب چه برخوردی با ایشان بکنند؟ حرف نظام در سال‌های گذشته با سران اصلاحات همین بوده است که اگر صداقت دارید، فتنه را محکوم کرده و از مظلومیت نظام دفاع کنید. اکنون محسن هاشمی این حرف را زده است و خروارها فحش و مذمت از درون جریان خود دریافت کرده است. حزب‌الله باید اظهار نظر ایشان را یک گام به جلو بداند و تشکر و استقبال کند تا مرز اصلاح‌طلبان با فتنه‌گران به وضوح دیده شود. «آورده سوزی» و شماتت در اینجا بی‌تدبیری است.

3ـ دستاوردهای خیالی برجام!
علی خرم در سرمقاله روزنامه «شرق» نوشت: «به قول جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا، اگر توافق هسته‌ای نبود، ما اکنون در جنگ دیگری در خاورمیانه به سر می‌بردیم. او در برنامه زنده اعلام کرده در ملاقات با ملک‌عبدالله، حسنی مبارک و نتانیاهو، هر سه از آمریکا خواستند به ایران حمله کند. این اظهارات یک بار دیگر برای جناحی که در ایران عامدا می‌خواهد مواهب توافق هسته‌ای را انکار کند، عبرت‌آموز است که چگونه برجام آلترناتیو یک تعرض نظامی به ایران بوده و هست و از نگاه امنیت ملی کشور باید در حفظ توافق هسته‌ای بیش از اروپایی‌ها، مجدانه بکوشد.» گفتنی است، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که به اعتراف مقامات و اندیشکده‌های اروپایی و آمریکایی آنچه موجب شده است آنها به خود جرئت تعرض به خاک کشورمان را ندهند، توان دفاعی و آمادگی کامل ارتش و سپاه پاسداران برای مقابله با هرگونه تجاوز و تهدید منافع متجاوزان در منطقه است.

4ـ حرف‌های شما بوی خون می‌دهد!
پرویز سروری در مصاحبه‌ای درباره دوران فتنه گفته است: در جلسه برخی از نمایندگان با آقای ناطق‌نوری، وی گفته است فردای انتخابات ساعت 8 صبح با آقای میرحسین‌موسوی تماس گرفتم و به ایشان گفتم آقای موسوی، شما خودتان می‌دانید که من در انتخابات به شما رأی دادم و برای شما کار کردم؛ اما به عنوان فرد مطلع و کسی که سال‌ها وزیر کشور و عضو شورای امنیت ملی بودم، احساس می‌کنم از دیشب تا حالا حرف‌های شما بوی خون می‌دهد و این حرف‌ها ممکن است پیگیری‌های شما از فرایند قانونی را به فرایندهای غیر قانونی بکشاند و اعتراضات خیابانی به درگیری‌های خیابانی منجر شود، بنابراین شما موضوع را از فرایندهای قانونی دنبال کنید؛ اما آقای موسوی نپذیرفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات