صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۰۷۸۶۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 6 دی

پس از 58 روز تلاش شبانه‌روزی آتش گسترده و سرکش چاه شماره 147 میدان نفتی رگ سفید به‌دست متخصصان ایرانی مهار شد. به ثمر نشستن عملیات مهار از عمق با حفاری 2330 متر چاه در 34 روز برای دسترسی به اعماق چاه آتش‌گرفته و تزریق گل‌های مخصوص حفاری صورت گرفت. احداث 250 کیلومتر کانال و خط لوله انتقال آب در طول دو هفته‌ که در حالت عادی شش ماه زمان می‌برد، تنها بخشی از این عملیات بزرگ بود.
محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: خون مردم این کشور بسیار مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرد و نظام سعودی مواضع سازمان ملل را با پول خریده است. مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن نیز چندی پیش در گزارش آماری خود اعلام کرد: شمار شهدا و مجروحان  غیرنظامی در یمن ـ در طول یک‌هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور ـ به 35 هزار و 415 نفر رسید.
در جلسه اخیر کمیسیون انرژی مجلس، اعضای این کمیسیون با هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سوخت در تبصره 18 لایحه بودجه سال 97 مخالفت کردند. فریدون حسنوند، رئیس این کمیسیون تصریح کرد: نظرات دستگاه‌های مرتبط و اجرایی درباره تبصره 18 اخذ شد و در نهایت اعضای کمیسیون انرژی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی رأی منفی دادند و تبصره 18 لایحه بودجه سال 97 حذف شد.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت طرح سؤال از رئیس‌جمهور، گفت: طرح سؤال از رئیس‌جمهور به تعداد لازم امضا دارد و طبق قانون باید از سوی هیئت‌رئیسه مجلس اعلام وصول شود؛ اما متأسفانه آقای رئیس مجلس بنا به دلایلی که بنده نمی‌دانم، مانع اعلام وصول این طرح‌ شده است.
محمدمهدی برومندی، عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت گفت: به تازگی حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر کاهش 50 درصدی سفرهای خارجی دولتی‌ها ابلاغ کرده است. وی افزود: در چهار سال گذشته سفرهای دولتی 50 درصد کاهش پیدا کرده، اما مجلس نیز پیگیر کاهش سفرهای غیر ضروری دولتی‌ها است.
به گزارش راشا تودی، دانشمندان دو دانشگاه «کلرادو» و «میسولا» در آمریکا با مطالعه روند زلزله‌های ثبت شده و روند تحرکات قطعات زمین به این نتیجه رسیده‌اند که سال ۲۰۱۸ از زلزله‌خیزترین سال‌های پیش‌رو خواهد بود و زمین شاهد حداقل ۲۰‌ زلزله بزرگ یا خیلی بزرگ خواهد بود که مناطق پرجمعیتی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات