صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۸۰۲۴

اخبار کوتاه یک‌شنبه 10 دی

صادق زیباکلام از نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب گفت: بنده با وجود همه انتقاداتی که به نظام جمهوری اسلامی ایران دارم، معتقد هستم هر آسیبی که به نظام وارد شود، به زیان کشور تمام خواهد شد؛ پس باید با چنگ و دندان این نظام را حفظ کنیم؛ چرا که اگر آسیبی به این نظام وارد شود، ما به هیچ عنوان پیشرفت نمی‌کنیم؛ بلکه 50 سال هم به عقب باز می‌گردیم.
رشد اقتصادی جهان بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی در سال 2018 میلادی حدود 7/3 درصد پیش‌بینی شده است و چین امیدوار است در سال جدید میلادی به رشدی معادل 5/6 تا هفت درصد دست پیدا کند. مرکز پژوهش‌های اقتصادی و بازرگانی لندن به تازگی پیش‌بینی کرده است چین تا سال 2032 میلادی با پشت سر گذاشتن آمریکا نخستین قدرت اقتصادی جهان می‌شود.
«زاخی هانگبی» وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در توئیتی از اغتشاشات در ایران حمایت کرد و نوشت: «دنیای متمدن باید از اعتراضات در ایران حمایت کند.» گفتنی است، این رژیم در حالی ادعای دایه مهربان‌تر از مادر برای مردم ایران را دارد که هزاران نفر در روزهای گذشته در اعتراض به فساد در پایتخت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
صادق محصولی، وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره هجمه برخی افراد به قوه قضائیه، گفت: متأسفانه آقای دکتر احمدی‌نژاد از بعد دولت نهم، نگاه‌شان تغییر کرد و مشکلات امروز حاصل نگاه غلط ایشان به مسائل است. وی تأکید کرد: اسلام به ما اجازه نمی‌دهد که برای رسیدن به قدرت دست به هر اقدامی بزنیم.
علی‌اکبر اصغری‌فرد، رئیس انجمن جوجه یک روزه درباره آخرین وضعیت مزایای مرغ مادر با توجه به شیوع آنفلوآنزا و تأثیر آن اظهار داشت: از ابتدای مهر ماه تاکنون در یک بازه زمانی سه ماهه 600 هزار قطعه مرغ مادر حذف شده‌اند که در مزارع درگیر یا در جوار مزارع درگیر بودند و مجبور به حذف آنها شده‌ایم.
مؤسسه تحقیقاتی فریزر، جایگاه ایران از نظر آزادی اقتصادی در جهان را بدون تغییر 150 اعلام کرد. گفتنی است، شاخص آزادی اقتصادی بر پایه پنج محور حجم و اندازه دولت، ساختارهای قانونی و حقوق مالکیت، نقدینگی، آزادی تجارت بین‌المللی و قوانین اعتبارات، بازار کار و تجارت تعریف شده است.
علیرضا زاکانی در تشریح مسائل سال 88 گفت: رهبر معظم انقلاب معترضان را هم پاره تن خود می‌دانستند و اظهار می‌داشتند اینها پاره تن ما هستند و تعدی نشود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات