تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۰۷۴۰۳
ساز رادیکالیسم اصلاح طلبان کوک شد

بی‌ شـرمی

(روزنامه صبح نو – 1396/09/07– شماره 366 – صفحه 3)

یک بام و دو هوای اصلاح‌طلبان و رسانه‌های آنها تمامی نداشته و ندارد؛ یک روز درباره مسائل داخلی، یک روز دیگر درباره مسائل خارجی؛ یک روز به دنبال حمایت تمام‌قد از حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دیگر به دنبال نقد تصمیم‌های او و حالا یک روز خوشحال از شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیرالزور و امروز ناراحت از کمک مستشاری به یمن!

حال و روزهای این طیف سیاسی پس از پایان حکومت داعش و پیروزی جریان مقاومت بر این گروهک تروریستی عجیب‌تر از قبل نیز شده، طوری‌که روزنامه اصلاح‌طلب «جهان صنعت» در تیتری تامل‌برانگیز از عنوان «اعتراف سردار» برای گزارش خود استفاده می‌کند.تمامی مسوولان عالی کشور حتی رییس‌جمهور روحانی که مورد حمایت اصلاح‌طلبان رادیکال نیز بوده بر حضور متعهدانه ایران در کشورهای عراق و سوریه که با درخواست دولت‌های قانونی این کشورها بوده، تاکید کرده‌اند اما در این میان این روزنامه اصلاح‌طلب کاسه داغ‌تر از آش شده و با نقد ضمنی چرایی حمایت ایران از جریان مقاومت در منطقه، موضوع حضور کشورمان را در یمن مطرح می‌کند.

اقدام این روزنامه بی‌شک دورنمایی از تفکر درونی اصلاح‌طلبان تندروست،‌ تفکری که با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، ساز رادیکالی خود را کوک کرده‌اند به گونه‌ای که گویا قرار است در هر راهبردی خود را سهیم در آن و متفکر نشان دهند! هنوز هم فراموش نکرده‌ایم که در بحبوحه پیش‌روی‌های مقاومت در بازپس‌گیری مناطق تحت اشغال داعش در عراق و سوریه، آقایان مصطفی تاج‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی و غلامحسین کرباسچی تئوریسین‌های این جریان با تِزهای عجیب و غریب‌شان به دنبال زیر سؤال بردن راهبرد نظام جمهوری اسلامی در موضوع سوریه و عراق بودند.

تز باخت- باخت تاج‌زاده!

تاج‌زاده معاون سیاسی وزارت کشور در دوران اصلاحات، عضو شورای مرکزی احزاب اصلاح‌طلب منحل شده جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، راهبرد «عمق استراتژیک» ایران در سوریه را تأمین‌کننده منافع ایران نمی‌دانست و پیشنهاد کرده بود پرونده بحران این کشور به وزارت خارجه سپرده شود! سیاستمدار اصلاح‌طلب اعتقاد داشت بحران در سوریه ماهیت باخت-باخت دارد و تنها برنده آن رژیم صهیونیستی است. پیشنهادی که همان وقت با برخورد بسیار منفی حتی در میان حامیان خود مواجه شد. شاید روزی که تاج‌زاده و دوستان او از جمله کرباسچی در حال نگارش متن‌های انتقادی از محور مقاومت و سیاست‌های ایران در این زمینه بودند، فکر پیروزی این محور به فرماندهی سرلشکر قاسم سلیمانی را نمی‌کردند که چه بسا اگر چنین احتمالی را می‌دادند کمی محتاط‌تر عمل می‌کردند.اما چرا ایران در سوریه و عراق حضور یافت؟ یک دلیل ساده و بدون تعبیر و تفسیر این است که داعش به مرور زمان قصد حضور و خرابکاری در ایران را داشت، ایده‌ای که بارها و بارها تکرار شد و نهایتاً یک‌بار در 17 خرداد سال جاری در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) رخ داد.

حالا سؤال از این افراد این است که آیا واقعاً دستگاه دیپلماسی می‌توانست مانع این حمله شود؟ یا چگونه می‌توانست چنین حمله بی‌رحمانه و قصد آنها را برای انجام عملیات بیشتر، به بازدی برد - برد تبدیل کند.ایران از ابتدای بحران سوریه با رویکردی منطقی و البته با درخواست دولت قانونی این کشور حضور مستشاری خود را اعلام کرد، حضوری که بعدها نیز روسیه از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل را هم با خود همراه کرد؛ اما در عین حال هیچ‌گاه میز‌ مذاکره را نیز ترک نکرد. بی‌تردید خواسته قلبی آمریکا از تشکیل گروه‌های تروریستی-تکفیری مانند داعش و گسیل آنها به کشورهایی از جمله سوریه و عراق سرنگونی دولت‌های قانونی این کشورها و تجزیه آنها به چند اقلیم بود. سیاستی که آخرین نسخه آن در عراق و از طریق مسعود بارزانی رخ داد! این مدل سیاست‌های آمریکا باعث می‌شد تا در حوزه منطقه‌ای، جایگاه جمهوری اسلامی ایران تضعیف شود، این در حالی بود که عراق هم پس از سقوط صدام به‌عنوان یکی از کشورهای دوست و هم‌پیمان ایران مطرح بوده و از دست دادن چنین متحدهایی که با رژیم صهونیستی نیز هم‌مرزند، چه نتیجه‌ای می‌توانست برای کشورمان داشته باشد؟اما حالا که اصلاح‌طلبان و رسانه‌های متعلق به این جریان، نگران حضور و کمک ایران در یمن هستند آیا این سؤال را نیز از خودشان می‌پرسند که تسلط عربستان بر این منطقه چه اثراتی بر معادلات منطقه خواهد گذاشت؟

تیتر هزینه‌ساز

اصلاح‌طلبان به قدری یمن را برای خود حساس کرده‌اند که برای رسیدن به هدفشان دست به کاری غیراخلاقی زده‌اند و به تحریف سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران اقدام کرده‌اند؛ تیتر دروغ، بی‌ادبانه و هزینه‌ساز بر جلد یک این روزنامه نقش بسته است.

عموماً از کلمه اعتراف برای بازجویی‌ها استفاده می‌شود اما اینکه چرا این روزنامه دست به چنین کاری زده است، باید از مسوولان آن رسانه پرسید. سوالی که باید دولتی‌ها و به‌خصوص معاونت مطبوعاتی و البته دبیرخانه شورای امنیت ملی به آن پاسخ دهند، این است که اگر تیتر یک روزنامه اصول‌گرا در پوشش خبر شلیک موشک به فرودگاه ریاض را خلاف امنیت ملی دانسته‌اند، چطور در این مورد واکنشی از خود نشان نمی‌دهند؟!

فرمانده سپاه در نشست خود چه گفت؟

سرلشکر محمد‌علی جعفری، فرمانده کل سپاه در نشست اخیر خود درباره کمک ایران به یمن گفته بود: کمک‌های ما به جبهه مقاومت بنا به در خواست مردم و دولت‌های آنان صورت گرفته و یمن هم یک نمونه از آن است؛ امروز در یمن حاکمیت به‌دست انصارالله است و کمک‌های ایران در حد مستشاری و معنوی است که یمن بیشتر به آنها نیاز دارد و جمهوری اسلامی هم از این کمک‌ها دریغ نمی‌کند و این راه ادامه دارد.

بی‌تردید همه اقدامات و توطئه‌هایی که در حال طراحی و تدارک در منطقه علیه ایران برای جلوگیری از گسترش ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، با شکست روبه‌رو خواهد شد، اما چرا برخی استحاله‌شدگان باید همصدا با بیگانگان در تخریب نهادهای انقلابی و ارزشی کار کنند؟ آیا یادآوری اقدامات داعش و به‌خصوص تهدیدهایشان علیه ایران و از سوی دیگر خط و نشان کشیدن عاملان شکل‌دهنده این گروهک‌های تروریستی برای این جریان کافی نیست؟ جمهوری اسلامی ایران، بارها تاکید کرده است دست از حمایت از کشورهای دوست و هم‌پیمان خود در منطقه بر‌نخواهد داشت، موضوعی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید کرده و فرموده‌اند: هرجا به حضور ما در مقابله با استکبار نیاز باشد، کمک خواهیم کرد.علاوه‌بر این، جمهوری اسلامی ایران نیز هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده و همواره بر آن تاکید هم داشته است.

برگزاری چندین نشست در آستانه قزاقستان و نشست سوچی، گواه این مسأله است که ایران مبارزه سخت را تنها راه حل بحران‌ها نمی‌داند و در کنار کمک‌های مستشاری خود، برانجام مذاکره برای حل و فصل بحران سوریه نیز تاکید داشته است و در این راستا، طی روزهای گذشته نیر رییس‌جمهور روحانی در تماس تلفنی با بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه با بیان اینکه ایران در گام‌های سیاسی دولت سوریه نیز در کنار این کشور خواهد بود، گفت: در‌عین‌حال معتقدیم که معارضان دولت سوریه نیز باید از این فرصت مناسب استفاده درست کنند و در آینده سوریه بر مبنای جایگاه خود، سهم داشته باشند. موضوعی که بی‌شک نشان‌دهنده تصمیم جمهوری اسلامی برای حل بحران این کشور از طریق گفت‌وگوی سوری-سوری است.

تاریخ نشان داده است که حمایت ایران از کشورهای انقلابی و ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی، قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی را افزایش داده و باعث شده تا ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان کشور محور مطرح شود و کسی نتواند نقش ایران را در جهان نادیده بگیرد.

عزت از نگاه اصلاح‌طلبان

در پایان، باید از چهره‌ها و تئورسین‌های اصلاحات سؤال کرد که آیا کشورهایی چون آمریکا که سیاست‌های سلطه‌گرانه و استثماری دارند و در مسیر باطل حرکت می‌کنند، دست از حمایت از رژیم صهیونیستی و سران کشورهای هم‌پیمان خود بر می‌دارند که ایران نیز چنین کاری انجام دهد؟ یا اینکه عزت را در این می‌بینند که باید جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا و عربستان زانو بزند و پذیرای آن باشد؟ اگر این جریان و رسانه‌های وابسته به آن قدرت و عزت ایران را در پشت کردن به آرمان‌ها و اصول انقلاب می‌دانند، باید‌ بدانند مردم ایران چنین نگاهی نداشته و همیشه در همه بزنگاه‌ها حامی انقلاب و مسوولان کشور در پیروی مسیر عزت از طریق استقلال و کمک به مسلمانان جهان بوده‌اند.

http://sobhe-no.ir/newspaper/366/3/14351

ش.د9603683

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات