صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۰۸۰۷۳

گزارش روز/ اعتراف رسا

جنگ طولانی و هزینه سرسام‌آور تداوم حمله نظامی به یمن بدون هیچ دستاورد مثبتی ازسوی رژیم سعودی و هم‌پیمانانش در حال تبدیل شدن به کابوس بزرگی برای ولی‌عهد بی‌تجربه و تازه‌کار سعودی است[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: جنگ طولانی و هزینه سرسام‌آور تداوم حمله نظامی به یمن بدون هیچ دستاورد مثبتی ازسوی رژیم سعودی و هم‌پیمانانش در حال تبدیل شدن به کابوس بزرگی برای ولی‌عهد بی‌تجربه و تازه‌کار سعودی است. شرایط نه تنها در یمن، بلکه در سراسر منطقه برای رژیم سعودی به نحوی در حال جلو رفتن است که محمدبن‌سلمان نیز متوجه شده است اگر برای تغییر اوضاع کاری نکند، بی‌تردید همین نقش و اعتبار باقی مانده را نیز از دست خواهد داد و به نظر می‌رسد اقداماتی را برای خلاص شدن از این باتلاق خودساخته آغاز کرده و تصمیم گرفته است رهبری و ادامه جنگ یمن را به ایالات متحده بسپارد. در این راستا، یک پایگاه خبری یمنی، سندی را از نامه‌نگاری «خالدبن‌سلمان» سفیر عربستان در واشنگتن منتشر کرد که نشان می‌دهد ریاض با همدستی ابوظبی سرگرم طرح نقشه مفصلی برای انداختن مسئولیت فرماندهی ائتلاف تجاوز به یمن به گردن آمریکا هستند. طبق این نقشه، پای آمریکا به طور مستقیم به جنگ یمن باز می‌شود و این کشور تعدادی پایگاه در یمن تأسیس می‌کند.
این نامه که با عنوان «فوری و فوق‌العاده محرمانه» ارسال شده است، مشتمل بر گزارشی درباره دیدارهای سفیر عربستان و سفیر امارات در آمریکا با سفرای اعضای دائم شورای امنیت است. آنها در این دیدارها تلاش می‌کردند اعضای دائم شورای امنیت را به برگزاری نشست فوق‌العاده و صدور قطعنامه‌ای با مضمون مداخله نظامی مستقیم در یمن متقاعد کنند. طرحی که اگرچه موفقیت آن و ورود مستقیم دولت ترامپ به این جنگ بسیار بعید و دور از واقعیت‌های شرایط بین‌المللی و منطقه است؛ اما فارغ از میزان موفقیتش، در حقیقت اعترافی رسا به شکست از سوی سران رژیم سعودی است و نشانه‌ای دقیق از پیروزی ملت مقاوم یمن است، پیروزی‌ای که بی‌شک به منزوی‌تر شدن بیش از پیش رژیم قبیله‌ای و خودکامه سعودی منتهی خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات