صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۰۷۶۸۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 3 دی

ولیدبن‌طلال یکی از ثروتمندترین مردان جهان برای آزادی از زندان سعودی‌ها حاضر شده 6 میلیارد دلار، یعنی یک‌سوم از دارایی 6/18 میلیارد دلاری خود را به آنها بدهد. پیش از او مطعب‌بن‌عبدالله ولی‌عهد پیشین عربستان با پرداخت یک میلیارد دلار به دولت عربستان آزاد شده بود. عربستان در تلاش است تا بخشی از کسری بودجه خود ناشی از هزینه‌های بالای حمله به یمن و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی را با ضبط بخشی از دارایی شاهزادگان خود جبران کند.
وزیر انرژی روسیه با رد ادعای خبرنگار روس مبنی بر خرید نفت ایران از سوی این کشور گفت: این حقیقت ندارد. شرکت روسی «پروم سیریه ایمپورت» نفت ایران را خریداری نکرده، بلکه به عنوان واسطه فروش آن به خریدار خارجی اقدام می‌کند. وی افزود: این نوع اقدام با تفاهم‌نامه سال 2014 ایران و روسیه هماهنگ است. طبق این سند طرف ایرانی می‌تواند بخشی از درآمد حاصله را برای خرید کالا از روسیه هزینه کند.
اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در جلسه این کمیسیون یکی از پیشنهادهای مسئولان شهرداری این بود که در شهری مانند تهران و سایر کلان‌شهر‌ها 150 تومان به قیمت نهایی بنزین افزوده شود، به طور مثال اگر مصوب شد قیمت نهایی بنزین 1500 تومان باشد، 150 تومان نیز به آن اضافه شود تا این میزان، هم به کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها و هم به درآمد پایدار شهرداری‌ها تخصیص یابد.
مقیمی، استاندار تهران در جلسه کارگروه 14گانه مدیریت بحران استان تهران گفت: تهیه شناسنامه از مسیرهای خروجی و مبادی ورودی شهرها و شهرستان‌های استان برای تعیین و تفکیک مسیر تردد مردم و تردد شهروندان ضروری به نظر می‌رسد. وی همچنین در این زمینه تأکید کرد: تمام شهرداران در سطح استان موظفند تا نقشه تخلیه امن از مناطق متبوع خود تهیه کرده و در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران قرار دهند.
روزنامه سعودی عکاظ گزارش داد که در پی حمله موشکی هفته گذشته انصارالله یمن به پایتخت عربستان، ملک سلمان، پادشاه عربستان و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا یک گفت‌وگوی تلفنی داشته‌ و مدعی شده‌اند که ایران قوانین بین‌المللی را نقض کرده است و مصوبات شورای امنیت باید اجرایی شود. آنها تأکید کردند ایران برای فعالیت‌های خصمانه‌اش، از جمله حمایت موشکی از حوثی‌ها و تهدید امنیت منطقه باید مجازات شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات