صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۸۲۹۶

از بازنده اصلی تا بهانه تازه

1‌ـ آغاز نام‌نویسی بیکاران برای اخذ وام اشتغال
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح اشتغال فراگیر دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اختصاص داده است. عیسی منصوری افزود: افزون بر این، معادل یک‌ونیم میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان اختصاص یافته است. وی گفت: نام‌نویسی رسمی از متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال دانش‌آموختگان از دو روز دیگر در پایگاه اینترنتی کارا آغاز می‌شود. منصوری افزود: در اجرای طرح اشتغال فراگیر برای سال 96 ایجاد 951 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است که 650 هزار شغل از این فرصت‌ها در رشته‌های پر اشتغال است. وی گفت: در مشوق‌های بیمه‌ای هم باید تمایل به ایجاد اشتغال را بیشتر کنیم. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار افزود: طرح کارورزی دانش‌آموختگان از تیر امسال آغاز شده است که این موضوع می‌تواند متناسب نبودن تحصیلات دانش‌آموختگان با نیازهای بازار کار را در کوتاه‌مدت حل کند.

2ـ عصبانیت یک چهره اصلاح‌طلب از حضور مردم!
«علیرضا علوی‌تبار» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «روز ٩ دی چند نفر را آوردند شروع کردند فحش دادند به فتنه‌گر داخلی. نمی‌توان از یک طرف گفت هیچ‌کس حق ندارد در خیابان تظاهرات کند؛ اما از یک طرف عده‌ای هر روز و به هر مناسبت در خیابان تظاهرات به راه بیندازند. نکته‌ای که ممکن است مردم را آزار دهد، دبل استاندارد داشتن است. مثلاً آیا تظاهراتی که همین چند روز گذشته به نفع حکومت برگزار شد، مجوز داشت که تظاهرات معترضان باید مجوز داشته باشد؟ اگر آن تظاهرات به نفع حکومت مجوز نمی‌خواهد، نمی‌توان گفت تظاهرات اعتراضی هم مجوز می‌خواهد.» برخلاف ادعای این فعال اصلاح‌طلب، در ماه‌های گذشته مردم تجمعات متعددی را ‌ـ البته به صورت مسالمت‌آمیز‌ـ در اعتراض به تخلفات مؤسسات مالی و اعتباری و وضعیت معیشتی برگزار کردند که کم‌وبیش هیچ‌یک از این تجمعات مجوز نداشت.

3‌ـ اصلاح‌طلبان بازنده اصلی حوادث اخیر بودند
صادق زیباکلام با انتقاد از مواضع خاتمی در قبال آشوب‌های اخیر، نوشت: موضع‌گیری چند روز پیش رئیس دولت اصلاحات اگر چه در قالب روحانیون مبارز بود؛ اما پس از سکوت ممتد ایشان و اعلام موضع نکردن برخی دیگر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب سبب گلایه تظاهرکنندگان علیه اصلاح‌طلبان شد. تیر خلاص را رئیس دولت اصلاحات به شقیقه نا‌آرامی‌ها شلیک کرد. اغراق نیست اگر بگویم تا اینجا زیان‌ده اصلی وقایع اخیر، اصلاح‌طلبان بودند که با کمال تأسف بخشی از اعتبار خود را در میان جوانان و لایه‌های کم‌درآمد جامعه از دست دادند. بسیار بعید به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان در آینده بتوانند معجزه انتخابات‌های اخیر را تکرار کنند؛ ای کاش اصلاح‌طلبان در این شرایط مسئولیت‌پذیرتر رفتار می‌کردند.

4‌ـ بهانه تازه آمریکا برای تحریم ایران
رکس تیلرسون در پاسخ  به این پرسش خبرنگار سی‌ان‌ان که «حتی اگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کنید، آیا تحریم‌های غیر هسته‌ای بیشتری در راه خواهد بود؟» با این ادعا که برنامه توسعه موشک‌های بالستیک ایران نقض توافق‌های قبلی است، افزود: وزارت خزانه‌داری تصمیم دارد تحریم‌های غیرهسته‌ای بیشتری را علیه ایران وضع کند. وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: در حمایت از آشوب در برخی شهرهای ایران دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد از خواست معترضان ایران، از جمله «انتقال مسالمت‌آمیز دولت» حمایت ‌کند! وی تصریح کرد، دولت ترامپ به دنبال آن است که از طریق تقویت صدای معترضان، به آنها در انتقال قدرت در ایران کمک کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات