صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۰۸۴۹۴

اخبار کوتاه شنبه 23 دی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران سر سوزنی از سیاست‌های خود در عرصه توانمندی موشکی عقب‌نشینی نخواهد کرد. علاء‌الدین بروجردی افزود: آمریکا بداند که اگر بخواهد این اقدامات غیر منطقی و نقض رسمی برجام را ادامه بدهد و بازی را بر هم زند، توانمندی مقطع فعلی ما به مراتب بیش از قبل قرارداد هسته‌ای است. وی تأکید کرد: ما در راستای منافع ملی خودمان و با توجه به اصل بهره‌گیری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای گام‌های لازم را برخواهیم داشت.
وزارت امور خارجه در بيانيه‌ای اعلام کرد: روز جمعه مورخ 22 دي 1396 رئيس‌جمهور آمريکا با وجود تلاش يک ساله خود براي از بين بردن برجام، بار ديگر ناگزير به تمديد اسقاطيه‌هاي الزامي در برجام شد. اين بيانيه مي‌افزايد: استحکام دروني برجام و حمايت بين‌المللي از اين توافق، راه را بر تلاش‌هاي آقاي ترامپ، رژيم صهيونيستي و اتحاد ناميمون تندروهاي جنگ‌طلب براي لغو اين توافق يا ايجاد تغييرات در آن بسته است.
با تلاش رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، یک محموله حاوی مواد منفجره و کمربندهای انتحاری همراه با مقادیری تجهیزات ارتباطی و... در منطقه سراوان در استان سیستان‌وبلوچستان کشف و ضبط شد. این محموله که عوامل گروهک تروریستی «جند الشیطان» قصد ورود آن به داخل کشور برای ایجاد ناامنی، اغتشاش و اقدامات تروریستی را داشتند، به دست رزمندگان اسلام افتاد.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از حملات به پایگاه هوایی «حمیمیم» واقع در استان لاذقیه از سوی گروه‌های تروریستی، عملیاتی را علیه این گروه‌ها انجام داده است. به گزارش شبکه «روسیا الیوم»، در این بیانیه تأکید شده است،‌ نیروهای روس در عملیات مذکور موفق به شناسایی انبار پهپادهای تروریست‌ها در استان ادلب شده و آن را منهدم کرد‌ه‌اند.
عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: با وجود تبلیغات پرحجم به منظور استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به این شبکه اجتماعی، فعالیت تلگرام در فضای مجازی کشور بیش از 90 درصد کاهش داشته است.
براساس توافقی که میان احزاب آلمانی برای تشکیل دولت ائتلافی بعدی این کشور صورت گرفته، دولت بعدی آلمان ملزم به توقف صادرات سلاح به عربستان و دیگر کشورهای درگیر در جنگ یمن شده است.
«داگلاس سیلیمین» سفیر آمریکا در بغداد در جریان نشست خبری خود گفت که واشنگتن قصد دارد طی ماه‌های آتی نیروهای خود در عراق را به صورت تدریجی کاهش دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات