صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۰۸۶۸۱

از بحران تا شکست

1ـ شکست پروژه کشته‌سازی ضدانقلاب
به ‌تازگی خبر کشته ‌شدن فردی به ‌نام «سارو قهرمانی» در رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شده و عده‌ای مدعی شده‌اند، وی در جریان اعتراضات اخیر کشته شده است، اما در حقیقت او به ‌دلیل ارتباط با گروهک‌ تروریستی کومله و تلاش برای ترور یک فرد در سال 91 به دستور دستگاه‌های امنیتی بازداشت و طی مراحل قضایی به تحمل پنج سال حبس محکوم می‌شود؛ اما به ‌دلیل رأفت اسلامی پس از گذراندن دو سال از زندان آزاد می‌شود. پدر «سارو» اعلام کرده است، وی پس از آزادی دوباره به گروهک کومله پیوسته و اندکی بعد هم، همین گروهک وی را به سلاح مجهز می‌کند. فرماندار سنندج هم درباره نحوه کشته شدن او می‌گوید: «سارو قهرمانی دارای سوابق متعدد از جمله تهدید و ارعاب شهروندان و حمل سلاح غیرمجاز بوده است.» روز 4 دی ماه پس از اقدام به زورگیری مسلحانه در جریان درگیری با مأموران، کشته می‌شود که مستندات آن نیز وجود دارد.

2ـ اقتصاد غزه به مرحله بحرانی رسید
منابع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به وخیم شدن اوضاع اقتصادی در منطقه غزه هشدار دادند. یک مقام امنیتی هشدار داده است، وضعیت اقتصادی در غزه از صفر به زیر صفر نیل کرده است که تداوم این وضعیت و وخیم‌تر شدن اوضاع بد زیرساخت‌های اقتصادی در نوار غزه می‌تواند در بلندمدت به یک انفجار اقتصادی در غزه منجر شود. در حال حاضر، 95 درصد آب غزه قابل شرب نیست و نرخ بیکاری در این نقطه در حال رسیدن به 50 درصد است. گفتنی است، نوار غزه که حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد، از سال 2007 تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

3ـ بزرگ‌ترین واقف آثار هنری به آستان قدس
حجت‌الاسلام محمدحسن نوری‌نیا، رئیس اداره مخطوطات آستان قدس رضوی(ع) با اشاره به نسخ اهدایی رهبر معظم انقلاب به این آستان گفت: رهبر معظم انقلاب تاکنون بیش از 18 هزار اثر از جمله نسخ خطی، چاپ سنگی و کتاب و عکس به آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند. ایشان بزرگ‌ترین واقف آثار هنری در آستان قدس رضوی هستند. وی ادامه داد: از جمله آثار نفیسی که از سوی ایشان اهدا شده، می‌توان به قرآنی اشاره کرد که با توجه به ویژگی‌های خط اثر می‌توان گفت، متعلق به یاقوت مستعصمی است که تذهیب این اثر نیز ممتاز است.

4ـ کرباسچی هم منتقد رئیس‌جمهور شد!
«غلامحسین کرباسچی» در یادداشتی در روزنامه «اعتماد» نوشت: «همه مسئولان اجرایی و در وهله اول شخص رئیس‌جمهور باید نیازها و خواسته‌های مردم را بشناسد؛ اما تمام واکنش رئیس‌جمهور نباید نسبت به مسائل در سخنرانی‌هایش به رویارویی لفظی و جنجال کلامی با شخصیت‌های جناح رقیب تقلیل یابد. بالاخره برخی از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی منتقد آقای روحانی هستند... همین‌جا می‌توان صمیمانه به رئیس‌جمهور عزیز گوشزد کرد که به‌کار بردن برخی تعابیر از ناحیه ایشان برای منتقدان‌شان چندان خوشایند نیست... رئیس‌جمهور می‌تواند به صورت عملی مؤثر باشد. او در چنین شرایطی نباید در مقام یک تحلیلگر ظاهر شود...»

5ـ کارکنان نفتکش سانچی در دقایق اولیه جان باختند
علی ربیعی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور درباره حادثه نفتکش سانچی گفت: حجم انفجار و میزان بالای آتش و ذوب شدن کشتی و گاز‌های سمی سبب از بین رفتن افراد روی نفتکش سانچی در ساعات و دقایق اولیه شده است. ربیعی افزود: شایعه‌پراکنی‌های مختلف از جمله برخورد موشک و حمل بار به سمت کره شمالی کذب محض است. وی گفت: این اتفاق آن‌قدر عظیم بود که بنده خارج از عرف دیپلماتیکم عمل کردم و بدون پروتکل در اتاق عملیات چین حضور یافتم. افرادی که اظهارنظر‌های بیهوده می‌کنند، حتی یک روز در چنین کشتی نبوده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات