صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۰۸۸۴۵

اخبار کوتاه دوشنبه 2 بهمن

میزان پرداختی صندوق توسعه ملی از 2/11 میلیارد دلار در شهریور ماه به 4/13 میلیارد دلار در آذر ماه امسال افزایش یافته که این تغییر حاکی از رشد بیش از دو میلیارد دلاری پرداخت تسهیلات طی سه ماه می‌باشد. به این ترتیب، طی سه ماه اخیر مبالغ طرح‌های اعلام وصول شده از 36 میلیارد دلار به 2/36 میلیارد دلار افزایش یافته که این موضوع افزایش 220 میلیون دلاری طرح‌های اعلام وصول شده را نشان می‌دهد.
یک شرکت ایرانی با کمک شرکت «قزاق اینوست» یک مجتمع فرآوری گوشت حلال در کشور قزاقستان احداث می‌کند. میزان سرمایه‌گذاری خارجی در این پروژه حدود 5/21 میلیون دلار است. احداث این مجتمع امسال آغاز خواهد شد. قرار است بیش از 2 هزار رأس گوساله و 400 رأس گاو در روز در این مجتمع فرآوری شود و بیشتر محصولات این مرکز صادر خواهد شد و 90 درصد تولید آن به ایران صادر می‌شود.
در حالی که به تازگی اسماعیل هنیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی از اعتماد عمیق به تدابیر جمهوری اسلامی ایران سخن به میان آورده است؛ روزنامه اصلاح‌طلب «قانون» در یادداشتی مفصل با عنوان «دست خالی و سر پایین حماس»، به لزوم توجه به اختلافات سال‌های گذشته میان برخی مواضع ایران و حماس در مسئله سوریه تأکید کرده و به دولت حکم می‌کند که خالد مشعل را به ایران راه ندهد.
بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده در ایستگاه‌های باران‌سنجی کشور، میزان بارش‌ها در چهار ماه اول سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6/32 درصد کاهش داشته است. این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه متوسط 49 ساله 2/98 میلی‌متر به میزان 3/62 درصد کاهش داشته است.
مرکز آمار کشور در یک گزارش رسمی درباره نرخ تورم اعلام کرد: درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در 12 ماه منتهی به دی ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور 2/8 درصد، مناطق شهری 1/8 درصد و مناطق روستایی 2/9 درصد بوده است.
کلانتری، رئیس سازمان محیط‌زیست دولت اعتدال با اشاره به اینکه آلودگی هوا از نظر دولت در درجه سوم اهمیت قرار دارد، تصریح کرد: بحران آب و زیستگاه‌های طبیعی در اولویت کار دولت قرار دارند. امسال باید از ایجاد و توسعه فضای سبز عبور کنیم؛ چرا که آبی برای آبیاری این فضاها نداریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات