صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۸۹۲۵

اخبار کوتاه چهارشنبه 4 بهمن

علی‌اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به آخرین مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 97، برای برداشت از صندوق توسعه ملی پس از تأیید رهبر معظم انقلاب گفت: بنیه دفاعی 5/2 میلیارد دلار، صداوسیما 150 میلیون دلار، بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده 100 میلیون دلار، واکسن پنوموکوک (سینه پهلو) و روتا ویروس (عفونت کودکان) 100 میلیون دلار، تسهیلات سیستان (بند ز) 350 میلیون دلار، مقابله با ریزگردها 150 میلیون دلار، آبرسانی به روستاها 200 میلیون دلار، آبیاری تحت فشار 250 میلیون دلار و آبخیزداری 200 میلیون دلار خواهد بود.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی پیش از سفر به سوئیس برای حضور در مجمع جهانی اقتصاد «داووس» گفت، هفته‌های پیش رو آخرین فرصت مکرون، رئیس‌جهور فرانسه و مرکل، صدراعظم آلمان برای تغییر در توافق هسته‌ای ایران است. وی افزود: به هر شکل، چه توافقی باشد یا نه، سیاست ما این است که نگذاریم ایران خودش را به تسلیحات هسته‌ای تجهیز کند که ما، خاورمیانه و کل جهان را به خطر می‌اندازد.
پیمان قربانی، معاون بانک مرکزی در نشست «بررسی یکپارچه‌سازی کسب‌وکارهای مختلف مالی» با بیان اینکه اجزای نظام مالی اعم از بیمه، بانک و بورس، واسطه‌گری وجوه را برعهده دارند، اظهار داشت: تأمین مالی ۹۰ درصد اقتصاد کشور از سوی نظام بانکی است؛ لذا باید هماهنگی و همکاری بین اجزای نظام مالی زیاد باشد، در غیر این صورت به اقتصاد صدمه وارد می‌شود.
سرکنسول ایران در شانگهای چین گفت: جعبه سیاه دو کشتی سانچی و کریستال با حضور نمایندگان ذی‌نفع باز شده و در حال بازخوانی است. بازخوانی جعبه سیاه زمان‌بر است و باید بررسی‌های فنی روی آن صورت گیرد. آزمایش «دی‌ان‌ای» گرفته شده از پیکرهای سانحه سانچی، برای مطابقت به ایران ارسال شد.
«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره سرنوشت برجام با وجود حمایت لفظی اروپا از این توافق، گفت: «در نهایت، زمانی فرا می‌رسد که کشورهای اروپایی باید تصمیم بگیرند می‌خواهند با ایالات متحده همراه شوند یا اینکه می‌خواهند در توافق به شدت معیوب با ایران بمانند.»
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به گزارش‌های مطرح شده در کمیسیون اعلام کرد، آمارهای رئیس سازمان محیط‌زیست از میزان آورد آب رودخانه‌ها غلط است. وی افزود: این خود معضل دیگری است که مسئولان تصمیم‌ساز ما اطلاعات کافی درباره رودخانه‌های کشور ندارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات