صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۰۳۳

حرف روز/ نظارت مردم

مدتي است که مسائل مربوط به ائمه جمعه به موضوعی پر سر و صدا در فضاي مجازي و رسانه‌هاي عمومي بدل شده است. يک سوي اين اخبار امام جمعه تبريز است که با اقدامات ارزشمند خود در تغيير برخي رويه‌هاي غيرضرور جاري، فاصله خود از توده‌هاي مردم را روز به روز کم کرده و محبوب قلب‌هاي مردم تبريز شده است[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: مدتي است که مسائل مربوط به ائمه جمعه به موضوعی پر سر و صدا در فضاي مجازي و رسانه‌هاي عمومي بدل شده است. يک سوي اين اخبار امام جمعه تبريز است که با اقدامات ارزشمند خود در تغيير برخي رويه‌هاي غيرضرور جاري، فاصله خود از توده‌هاي مردم را روز به روز کم کرده و محبوب قلب‌هاي مردم تبريز شده است. تواضع و ساده‌زيستي، سخن گفتن به زبان مردم، برداشتن ميله‌های بین صفوف مردم و مسئولان، تردد در شهر با وسايل نقليه عمومي و شرکت در مراسم‌های دانشجویی و ورزشی جوانان و تجمعات مردمي نمونه‌اي از اقدامات قابل تحسين اين سيد بزرگوار است.
نمونه ارزشمند دیگری که در اخبار می‌شنویم،‌ اقدامات امام جمعه سر پل ذهاب زلزله‌زده است که از روز اول حادثه در راستای همدردی با مردم ساکن چادر شده است.
از سوي ديگر، انتشار تصويري از مراسم وليمه نوه يکي از ائمه‌جمعه که در آن تعدادي از فوتباليست‌ها و بازيگران سينما و تلويزيون حضور دارند، با واکنش‌هاي تندي در فضاي مجازي روبه‌رو شده است. در اين تصاوير ماشين شاسي بلندي که امام جمعه از آن استفاده کرده نيز حساسيت‌ها را دوچندان کرده است! توضيحات ايشان نيز مبني بر عدم تملک شخصي خودروی مذکور و چگونگي برگزاري ماجراي وليمه نيز چندان رافع سوء تفاهمات نبوده است.
اين اخبار حکايت از آن دارد که مسئولان نظام اسلامي زير نظر چشمان تيزبين ملت قرار دارند و کوچک‌ترين اقدامات مثبت و منفي ايشان با واکنش‌هاي افکار عمومي مواجه می‌شود. اين وضعيت براي آنهايي که اقتضای کارشان تعامل مستمر با مردم است، حساس‌تر نيز خواهد بود؛ از این رو براي حفظ محبوبيت و افزايش مقبوليت راهي جز تمسک به سيره اميرالمؤمنين علی(ع) و نزديکي به سبک زندگي طبقات مستضعف و محروم جامعه وجود ندارد. سال‌ها پيش رهبري معظم انقلاب اسلامي چنين توصيه کرده بودند: «به حد ضرورت اکتفا کنيد و اندازه نگه داريد؛ اينها ما را از مردم دور ميکند، روحانيون را از مردم دور ميکند. روحانيون، به تقوا و ورع و بي‌اعتنايي به دنيا در چشم‌ها شيرين شدند. بدون ورع و بدون دورانداختن دنيا نميشود در چشم‌ها شيرين ماند. مردم رودربايستي ندارند؛ خدا هم با کسي رودربايستي ندارد.» (23/5/1370)


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات