صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۰۲۴۳

نشریه اخبار و تحلیل‌ها چهارشنبه 16 اسفند

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): یکی از مهم‌ترین آفت‌های همه انقلاب‌ها «ارتجاع» است. ما اگر به جای تکیه به مردم، به خارجی‌ها تکیه کردیم، این ارتجاع است، در ارتجاع، همان آدم‌های انقلابی سابق سرکارند، اما خط و راه را عوض کرده‌اند.(1396/11/29) *** میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و روز زن مبارک باد ***
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf

▼ حرف روز
زن مسلمان در معرض اسارت مدرن!
تبيين ابعاد الگوي سبک زندگي اسلامي‌ـ ايراني، امروز به يکي از چالش‌هاي مهم جامعه اسلامي بدل شده است. زندگي به سبک غربي، الگويي است که غول‌هاي رسانهاي غرب تبليغ می‌کنند و چندين سال است که فضاي ذهني فرزندان ايران زمين را نيز با همه توان مورد هجمه قرار داده و از آنان مي‌خواهد تا از هويت ملي و تاريخ خود دست بردارند و در جامعه جهاني يکرنگ شده با فرهنگ غربي زيست کنند.
در اين ميان، زن به مثابه محور کانون خانواده مهم‌ترين هدفي است که در هجمه فرهنگي غرب نشانه‌گذاري شده و انواع ترفندها و شگردها براي مسخ وي به کار گرفته شده است.
حيازدايي کليدواژه محوري تهاجمي است که از خودبيگانگي زن از هويت انساني‌اش را هدف قرار داده است. غرب امروز نيازمند بي‌حيايي زن است تا با سردادن شعار پر طمطراق آزادي، او را در اسارتي نوين به مثابه ملعبه‌اي براي کاميابي مردان هوس‌باز درآورد و فرصتي براي بهره‌برداري نظام سرمايه‌داري و فروش کالاها ايجاد کند!
يکي ديگر از مؤلفه‌هاي ممتازِ مورد هجمه در سبک زندگي غربي نقش مادري است! امروز تلاش‌هاي فراواني در حال انجام است تا مفهوم «مادري» را از هويت زن مسلمان جدا کنند. فرهنگ مادر بودن و مادر شدن به مثابه مهم‌ترين کانون تربيت نسل آينده به منزله مانعي براي فعاليت اجتماعي زن تخريب شده است؛ چرا که با نفي مادري بنيان خانواده در معرض فروپاشي قرار مي‌گيرد و بدون شک رابطه مرد و زن نيز تداوم نخواهد يافت و اين درست همان چيزي است که سبک زندگي غربي‌ـ که مبتني بر نفي کانون خانواده شکل گرفته است‌ـ خواهان آن است!
متأسفانه، امروز امواج تبليغ سبک زندگي غربي در جامعه ايراني را غرب‌زدگاني بازتولید می‌کنند که دچار از خودبيگانگي شده و به مروج فرهنگ غرب بدل شدهاند. راه‌اندازي کمپين چهارشنبه‌هاي سفيد، دختران خيابان انقلاب، طرح ادعاي مخالفت با حجاب اجباري و...، جملگي تحرکاتي است که با هدف ترويج سبک زندگي غربي دنبال مي‌شود.
زنان مسلمان ايراني امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند بازخواني هويت تاريخي خود هستند که الگو و اسوه تمام‌عيار آن حضرت زهرای‌مرضيه(س) است. روز تولد دُردانه رسول خدا(ص) که روز زن و مادر نامگذاري شده، فرصتي است تا شاخصه‌های ممتاز و مقوم سبک زندگي اسلامي‌ـ ايراني براي نسل جوان امروزمان بازخواني شود.

▼ گزارش روز
لطفاً کمی به عقب بازگردید!

«به نظرم این قابل پیگیری است که رسانه‌ای بیاید و در آمار رسمی نظام که صرفاً آمار دولت هم نیست، تشکیک کند و البته این رسانه که می‌گویم و از آن نام نمی‌برم که زبان انقلابی بودن از آن رسانه خیلی درازه که از دهان‌شان هم بیرونه! عادت به سیاه‌نمایی و تیره و تار نشان دادن اوضاع کشور و لجن‌پراکنی دارد که من حتی میلی به پرداختن به این رسانه و کارهایی که کرده ندارم و وقت این جلسه را به آن اختصاص نمی‌دهم.» این جملات بخشی از گفته‌های سخنگوی محترم و مؤدب دولت اعتدال است که در آخرین نشست خبری خود بیان کرده است. با وجود آنکه توهین عجیب آقای سخنگو به منتقدان دولت در این اظهارات آن هم چند روز پس از کم عقل خواندن منتقدان از زبان رئیس‌جمهور که انتقادات فراوانی را به همراه داشت، بسیار سؤال‌برانگیز است و جای بررسی دارد؛ اما آنچه در این نوشتار قصد توجه به آن را داریم، بخش دیگری از این جملات است، آنجا که درباره زیر سؤال بردن آمارهای رسمی کشور گلایه می‌شود و می‌گویند چطور می‌شود آمارها را زیر سؤال برد؟ در اینجاست که باید به آقای نوبخت گفت لطفاً کمی به عقب‌تر بازگردید؛ زمانی که در انتخابات سال 84، در انتخابات شوراها و در انتخابات مجلس هفتم و هشتم و نهم شکست خوردید، زمانی که شما و هم‌طیفی‌های شما از دایره قدرت بیرون ماندید و شروع کردید به زیر سؤال بردن همه اقدامات دولت وقت و مجموعه‌های نظام، همه آمارها و اطلاعاتی را که همین دستگاه‌های مورد اشاره آقای نوبخت تهیه می‌کردند، زیر سؤال رفت و کار به آنجا رسید که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و فرمودند: «زیر سؤال بردن فعالیت‌ها، زحمات را ضایع می‌کند. انسان می‌بیند این ایام در مورد آمارهای قوه مجریه خدشه می‌کنند، در مورد اظهارات و آمارهای قوه‌ قضائیه خدشه می‌کنند، در مورد اقدام‌های مثبت و فعالیت‌های خوب قوه‌ مقننه و مجلس القای شبهه می‌کنند؛ این، اعتماد مردم را از بین می‌برد. البته در مواردی ممکن است یک آمار دروغ، آمار غلط، آمار اشتباهی هم داده شود؛ این را نباید تعمیم داد و شبهه کرد؛ این، اعتماد مردم را از دستگاه‌های نظام، از بدنه‌های نظام سلب می‌کند، ضایع می‌کند» آقای نوبخت، وقتی اعتماد مردم از آمارهای رسمی سلب شد، دیگر بازگرداندن آن اعتماد سخت خواهد بود و این سنگ‌بنای غلطی بود که متأسفانه دوستان شما به دلیل منافع حزبی و جناحی خود بنا گذاشتند.

▼ خبر ویژه                   
مذاکره‌ای شبیه به تقابل دو بوکسور

فرانس کلمانسو، خبرنگار شبکه خبری «یوروپ 1» درباره مذاکرات وزیر خارجه فرانسه با مقامات گوناگون ایران می‌گوید: «در مذاکره با دریابان شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی که از دوستان نزدیک رهبر عالی ایران است، طرفین در هیچ زمینه‌ای به توافق نرسیدند. یکی از حاضران گفته که این دو مرد (امیر شمخانی و لودریان) همدیگر را مانند دو بوکسور زدند.» این خبرنگار فرانسوی می‌افزاید: «در دیدار با وزیر خارجه ظریف، از خشونت جو (حاکم بر مذاکرات) کاسته شده بود؛ ولی محتوا کماکان قاطعانه ارائه شد. فقط (در مذاکرات) با رئیس‌جمهور روحانی بود که وزیر فرانسوی توانست چند زمینه مشترک پیدا کند.» کلمانسو در ادامه می‌گوید: «حسن روحانی در این دیدار اعلام کرد، حاضر است برای نجات توافق هسته‌ای وین، هر کاری انجام دهد؛ حاضر است برای یافتن راهکاری انسان‌دوستانه در سوریه فکر کند و از به کار بردن تسلیحات شیمیایی از سوی متحد سوری‌اش، بشار اسد نگران است.»

▼ اخبار
1ـ اظهارات کمدی و مضحک نتانیاهو در نیویورک!
نتانیاهو طی سخنرانی در روز آخر نشست سال 2018 «کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل» (آیپک) مدعی شد: توافق هسته‌ای ایران، نه تنها این کشور را میانه‌روتر نکرده، بلکه جسورتر و خطرناک‌تر کرده است. وی با اشاره به فیلم هالیوودی «خوب، بد، زشت»، گفت: «امروز می‌خواهم درباره خوب، بد و زیبا صحبت کنم. خوب و زیبا تمام خدماتی است که اسرائیل[رژیم صهیونیستی] به دنیا ارائه کرده است. بد شرارت‌هایی است که علیه اسرائیل می‌شود و منظورم دقیقاً ایران است.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه برجام راهی باز برای رسیدن به سلاح هسته‌ای در اختیار ایران قرار داده، گفت: «اجازه نمی‌دهیم ایران سلاح هسته‌ای بسازد. ایران به بمب اتم دست نخواهد یافت، نه امروز، نه 10 سال دیگر و نه هیچ وقت.» وی با نشان دادن نقشه‌ای از منطقه، مدعی شد: «ایران در حال ایجاد امپراتوری سلطه‌جو در خاورمیانه است. ایران به دنبال ساخت پایگاه نظامی دائمی در خاک سوریه و ایجاد گذرگاه زمینی از تهران تا طرطوس، به منظور رسیدن به دریای مدیترانه است.»

2ـ بوسه فرمانده بر دست بسیجی حافظ امنیت مردم

سردار سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه از امید خسروی، بسیجی جانباز حادثه آشوب خیابان پاسداران عیادت کرد و دست این بسیجی را بوسید. سرلشکر جعفری همچنین با اشاره به اینکه عده‌ای با انواع سلاح و امکانات در نقطه‌ای از پایتخت قلعه‌ای برای خود بنا کرده بودند و با سستی‌ها و کاستی‌هایی که در مراحل قبلی ایجاد شده بود، فکر می‌کردند می‌توانند به قلدری خود ادامه دهند، گفت: با همت جوانان مؤمن، غیور، انقلابی و شهدایی که در راه امنیت و مقابله با فتنه تقدیم کرده‌ایم، دشمنان به جایی نخواهند رسید. وی تأکید کرد: همه این جانفشانی‌ها در دل صحنه‌های پرخطر برای حفظ انقلاب، اسلام و ایران عزیز ماست. فرمانده کل سپاه تأکید کرد: متأسفانه مخالفان نظام دسترسی به فضای مجازی بدون کنترل فرصت سازمان‌دهی و آموزش را پیدا کردند که اگر این کنترل‌ها محکم بود و همچنین نیروهای امنیتی و بسیجی دست‌شان این طور بسته نبود و محدودیت نداشتند، این شیطنت‌ها بسیار زودتر در نطفه خفه می‌شد.

3ـ بهترین استدلال برای ردّ ادعای دولت!

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر ایجاد ۵۰۰ هزار شغل جدید در سال، اظهار داشت: در حال حاضر ما با تعداد بی‌شماری از مراجعات مردمی و درخواست‌های افراد برای یافتن حداقل شغل که بتوانند امورات زندگی خود و خانواده‌شان را اداره کنند، مواجه هستیم. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کمیته امداد، افزود: بهترین دلیل برای ردّ آمار ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور صحبت‌های رئیس کمیته امداد است که در گزارش اخیر خود در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی اعلام کرد، ۵۰ درصد به آمار مراجعان و متقاضیان برای قرار گرفتن تحت پوشش کمیته امداد افزوده شده است.

4ـ از کدام قوه عاقله حرف می‌زنند؟!

روزنامه «بهار» در گزارشی با عنوان «نقش فرانسه در حفظ برجام» نوشت: «با نگاهی به مواضع دولت فرانسه در حوزه مسائل منطقه‌ای شاهد آن هستیم که فرانسوی‌ها در اغلب موارد دیدگاه‌هایی نزدیک به ایران دارند و حتی می‌توان به جرئت گفت که مسیر پیشِ رو برای دست یافتن به توافق میان ایران و کشورهای غربی در مسائل منطقه‌ای مسیری ساده‌تر و با موانع کمتری از مذاکرات هسته‌ای خواهد بود... قوه عاقله نظام سیاسی بر خلاف تمایل جناح تندرو به دنبال حل و فصل موضوعات تنش‌آفرینی است.» البته این روزنامه ننوشته است که برجام تاکنون چه دستاوردهایی داشته که برای حفظ آن باید امتیازهای بیشتر دهیم!

▼ اخبار کوتاه
برخی منابع مدعی شدند، پیشگوی حلقه انحرافی به تازگی روایت عجیبی از ادامه وضعیت قوای کشور و همچنین بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه قدرت به وی داده است. این پیشگو که از قدیم‌الایام با این حلقه در ارتباط بوده و اخبار کذب از رویدادهای آینده نظام را به آنها انتقال می‌داده، مدعی شده است بالانس قدرت در ایران تا اواخر اسفند ماه دگرگون خواهد شد. این پیشگو گفته است تا ۲۴ اسفند ماه ۹۶ رهبر معظم انقلاب، رئیس و معاونان ارشد قوه قضائیه را عزل کرده و احمدی‌نژاد بار دیگر به جایگاه ریاست‌جمهوری می‌رسد!!
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش فضای مجازی را یکی از سلاح‌های جنگ نرم عنوان کرد و گفت: ما معتقد به استفاده نکردن از علم و فناوری نیستیم؛ اما باید هوشیار باشیم. وی در ادامه اظهار داشت: دشمنان چند سال است که با هدف ناامیدسازی و بی‌اعتمادی در ارتش، مطالبی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و این موضوع را به شدت پیگیر هستند، باید حواس‌مان را جمع کنیم و با برنامه‌ریزی‌های مطلوب این حربه را نیز مانند دیگر سلاح‌ها خنثی کنیم.
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان از جنگ‌افروزی کشورش در یمن حمایت کرد و مدعی شد، انصارالله یمن جنگ را بر آنها دیکته کرده است! وی حوثی‌ها را به به‌کارگیری کودکان ۹ ساله در جنگ و سرقت کمک‌های انسانی متهم کرد. الجبیر در ادامه اظهار داشت: عربستان به دنبال حل بسیاری از مشکلات در منطقه خاورمیانه است! این در حالی است که مسئولان سازمان ملل می‌گویند، قربانی و هدف بیشتر حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان افراد غیر نظامی، کودکان و زنان هستند.
در پی هجمه‌های اخیر به موضوع حجاب و عفاف، علی مطهری، نایب‌رئیس دوم مجلس طی یادداشتی اظهار داشت: آنچه امروز تحت عنوان حجاب اختیاری مطرح است و رسانه‌های خارجی به آن دامن می‌زنند، ظاهری دارد و باطنی. ظاهر قضیه این است که می‌خواهیم در داشتن روسری آزاد باشیم؛ اما وقتی تعمق می‌کنیم می‌بینیم که هدف بالاتر از این حرف‌هاست و می‌خواهند به خیابان‌های اروپا و آمریکا و شمال تهران در زمان رژیم گذشته برسیم.
دبیر شورای نگهبان گفت: دولت باید تصدی‌گری خود را در اقتصاد کم کند تا مردم در بخش خصوصی با حضور فعال و سرمایه‌گذاری به اقتصاد کشور کمک کنند. آیت‌الله جنتی همچنین افزود: با سیاست‌های غلط اقتصادی به جای اینکه پول‌ها در اشتغال و تولید سرمایه‌گذاری شود، به سمت سپرده‌گذاری در بانک‌ها و دریافت سود رفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات