تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۰۱۳۱
معصومه ابتكار اتهامات اخير را پيگيري قانوني مي‌كند

پرونده‌های جاسوسی در جیب حسین شریعتمداری چه می‌کند؟!

(روزنامه آفتاب يزد ـ 1396/11/30 ـ شماره 5119 ـ صفحه 2)

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصولگرا (!) در اقدامی هماهنگ و هدایت شده و شاید از منبعی مشخص، روزگذشته پس از ماجرای سید امامی و دستگیری هفت نفر دیگر به اتهام جاسوسی، پروژه ای مشترک با خطی واحد را کلید زده‌اند. پروژه‌ای که بی تردید امنیت ملی کشور را هدف قرار داده است!

پروژه‌ای به نام متهم سازی بخشی از بدنه دولت به جاسوسی .یک نظریه دائی جان ناپلئونی که بی تردید بیش از آنکه تیغ تیزآن به سمت دولت باشد مملکت را هدف قرار داده است. طبق معمول، علمدار این رسانه‌ها، روزنامه کیهان است. کیهان که پیش از این بارها با طرح مسائلی مختلف از جمله گزارش "شلیک موشک انصارالله به ریاض هدف بعدی، دوبی"

بهانه این موضوع را به مخالفان ایران داد تا شلیک موشک یمنی را به نام ایران ثبت کنند تا کشورمان از سوی کشورهای عربی و اروپایی به واسطه این تیتر تحت فشار قرار بگیرد ، اکنون در اقدامی دیگر به فکر ضربه زدن به دولت است و تا پای جاسوس خواندن برخی از دولتی هاو یا دست کم همکاری آن ها با بیگانگان و سرویس های جاسوسی پیش رفته است . کیهان در گزارش های مجزایی با عنوان « پروژه مشترک خط نفوذ و مدیران ناکارآمد» و «شغل جاسوس!» سعی در القای این موضوع دارد و می نویسد: « گروهی (از دولتی ها و مسئولین) که پای هرچه جاسوس و نفوذی و... هست را به ایران باز کرده‌اند و آنها را به پستو‌ها و پنهانگاه‌های ایران برده‌اند، آنها را به تمام رموز و اسرار مملکت آشنا کرده‌اند و حالا در یک جهش بزرگ و در یک اتفاق خطرناک، از آنها به ‌عنوان کارشناس و زبده و خبره در امور بهره می‌برند! آنها را تبدیل به عقل منفصل خود کرده‌اند و همه برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها را به آنها سپرده‌اند! در بسیاری موارد می‌بینیم که دولتمردان، عملا سخنگوی جریان نفوذی شده‌اند و وقتی با غرور از برنامه ایشان حرف می‌زنند، در اصل دارند دیکته آمریکایی‌ها را با صدای بلند می‌خوانند.

مشکل وقتی آشکار‌تر می‌شود که می‌بینیم دولتمردان در دادن جایزه و گرفتن عکس یادگاری با جاسوس‌ها از هم سبقت می‌گیرند و وقتی یک جاسوس گرفتار می‌شود، همه توان رسانه‌ای و سیاسی خود را پای کار می‌آورند تا او را نجات بدهند!

اتفاقی که شاید در هیچ یک از ممالک عالم شاهد آن نباشیم و فقط دولتمردان ما به این وضع تاسف‌بار تن بدهند.» اتهامات کیهان دراین بخش بیش از قبل متوجه نقش دولتمردان درامر جاسوسی می شود: « در این طیف، نه‌تنها بی‌اطلاعی از موضوع و واقعیت وجود ندارد، بلکه شاید برخی از افراد، از همکاران، مرتبطین و وابستگان به فرد دستگیر شده بوده و یا به دلیل ارتکاب برخی از جرائم و اقدامات مشابه فرد دستگیرشده – اقدامات علیه امنیت ملی – نگران هستند که دستگاه قضایی بخواهد به جرائم ایشان نیز ورود پیدا کند.»

توصیه کیهانی

این رسانه توصیه می‌کند که به بررسی این مسئله بپردازید که آیا ارتباط معناداری بین فرد دستگیر شده با جریان مدافع او و همنوایی عناصر داخلی با عناصر خارجی که وابستگی آنها به سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن محرز است، وجود دارد یا خیر و قطعاً اگر این بررسی‌ها دقیق و کامل انجام شود، شبکه‌ای از عناصر مرتبط با دشمن در بین این طیف از افراد شناسایی و دستگیر خواهند شد!

اطلاعات‌شان از کجاست؟

کیهان به گونه ای حتی از وجود عده ای جاسوس در بین دولتمردان و همکاری آن ها سخن می‌گوید که انگار اطلاعات مگویی را به دست این روزنامه و مدیر مسئول‌اش داده‌اند که اکنون تا این حد بی پروا اتهام زنی می‌کند.اما دراین میان هستند روزنامه های دیگری که در اقدامی مشابه خط جاسوس خواندن بخشی از بدنه دولت و همکاری آن ها با سرویس‌های جاسوسی خارجی را با ذکر نام آن دولتمرد اعلام می‌کنند، درست مثل «وطن امروز»، که تیتر «چتر سبز جاسوسی» را به همراه عکسی از معصومه ابتکار رئیس سابق محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور در امور زنان در حال اهدای جایزه ای به مرحوم دکتر کاووس سید امامی منتشر کرده است و به خیال خود پرده از ارتباط موسسه میراث پارسیان ، بامعصومه ابتکار و همسرش برمی‌دارد و با آسمان ریسمان بافتن ها مدعی است معاون سابق معصومه ابتکار، دلیل برگزیده شدن موسسه پارسیان به عنوان پیمانکار پروژه یوز ایرانی و رابطه یکی از اعضای این موسسه با هاشمیان (همسر معصومه ابتکار) نتیجه همکاری سازمان محیط زیست و معصومه ابتکار با سرویس های جاسوسی است ! و در بخشی ادعا می‌کند: «شبکه جاسوسی که تحت عنوان فعالان محیط‌زیست امکان دسترسی به اقصی نقاط ایران را پیدا کرده بود موضوعی نیست که صرفا بتوان آن را محدود به سوءمدیریت کرد. شبکه جاسوسی کشف شده آنقدر مهم و بزرگ است که باید بدون اعتنا به حاشیه‌سازی‌‌های برخی سیاسیون، همه ابعاد آن مورد بررسی قرار بگیرد. در این راستا، بررسی مورد معصومه ابتکار که نام او در این ماجرا مطرح شده، اگرچه نام بزرگی است اما شاید بزرگ‌ترین اسم نباشد! »

وطن امروز نه تنها پای معصومه ابتکار به موضوع جاسوسی ادعا شده را باز می کند بلکه حتی از افرادی با سمت های بالاتر هم دردولت دراین زمینه یاد کرده است.

هرچند معصومه ابتکار فعلا قصد ندارد تا درباره این موضوع اظهار نظر یا گفتگو کند، ولی یک منبع آگاه به ما گفته به جای روش متقابل این رسانه‌ها و اتهام‌زنی‌های واهی، روش‌های قانونی در پیش گرفته می‌شود و ممکن است درراستای اتهامات وارده به معصومه ابتکار، موضوع از طریق مراجع قضایی و با طرح شکایت پیگیری شود.

خط قرمزهای خاص!

اما قلم و برخی جملات مشابه روزنامه‌های کیهان و یا وطن امروز و رسانه‌های اصولگرا این موضوع را مطرح می کند که این رسانه‌ها چگونه می‌توانند زنجیره وار با ایجاد شک و شبهه در کشور و اتهام زنی به دور از مدرک و سند بدترین اهانت‌ها را به دولت بزنند؟ آیا رابطی در بخش های خاص دارند تا به آن ها این اطلاعات را بدهد و یا از ما بهتران هستند که با فراغ بال با طرح مسائل بی پایه برای آسیب زدن به کیان کشور از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند. نکند که برخلاف تصور، همین رسانه‌ها هستند که در راه سرویس های جاسوسی برای ضربه به کشور گام برداشتند؟

به نظر می‌رسد رعایت خط قرمزها فقط برای رسانه‌های اصلاح‌طلب معنا پیدا می‌کند.به هر حال اتهام جاسوسی افراد دستگیر شده و اثبات آن بر عهده دستگاه قضایی است. اما متهم کردن معاونین رئیس‌جمهور آن هم بدون سند و مدرک در راستای اهداف دشمنان است.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=99291

ش.د9605042

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات