تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۰۱۵۸

مرد هزار چهره كارگزاران «ليدر اصلاحات»‌ مي‌شود؟!

(روزنامه جوان - 1394/11/26 - شماره 4750 - صفحه 2)

درست در آستانه نهايي شدن ليست اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس در تهران و بلند‌تر شدن زمزمه‌هاي اختلاف ميان كارگزاران و اصلاح طلبان در اين زمينه، چهره‌اي كه سعي مي‌كند هميشه نقشي پنهان در سياست داشته باشد، دوباره به ميدان آمده است.

به گزارش دانا، اين چهره در آستانه انتخابات دوباره فعال شده؛ نه تنها خودش بلكه حزبي را كه سال‌ها از تأسيس آن مي‌گذشت، هم براي رسيدن به كرسي‌هاي سبز بهارستان به خط كرده است. حضور وي و هم حزبي‌هايش اين روزها در كنار اصلاح‌طلبان مخالفان زيادي داشت، به خصوص كساني كه با منش و شيوه كاري او در عالم سياست آشنا هستند خوب مي‌دانند كه غلامحسين كرباسچي و كارگزاراني‌ها چندان قابل اعتماد نيستند. در ماه‌هاي اخير كه موضوع تشكيل شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح طلبان مطرح شد، كرباسچي تلاش كرد كه حتما نمايندگاني در اين شورا داشته باشد.

كرباسچي با تلاش براي حضور اعضاي حزب متبوعش در شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان نشان داد كه نمي‌خواهد در عرصه مهم و سرنوشت‌ساز انتخابات مجلس دهم نقش موثري ايفا نكند؛ آن‌هم كسي كه در سال‌هاي اخير با استراتژي تغيير چهره در موقعيت‌هاي مختلف به «مرد هزار چهره» عالم سياست تبديل شده است. اما حضور چهره‌هاي نزديك به كرباسچي در جمع اصلاح‌طلبان چندان بي‌حاشيه نبود و بر اساس اخباري كه كم و بيش از جلسات شوراي عالي اصلاح‌طلبان بيرون مي‌آمد، مي‌شد بروز اختلاف‌هاي جدي ميان طيف كرباسچي با اصلاح طلبان را تأييد‌ كرد. سرليستي عارف يكي از مواردي بود كه از همان روزهاي اول مسئله اختلافي كرباسچي و اصلاح طلبان بود؛ برخي معتقد بودند كه دبيركل حزب كارگزاران اصلاً علاقه‌اي به ايجاد يك رقيب براي خود در عرصه مديريت و جهت دهي به تصميمات اصلاح طلبان ندارد و بيشتر قائل به نقش نمايشي براي عارف در جايگاه رياست شوراي عالي اصلاح‌طلبان است.

برخي معتقدند كه «رهبري جريان اصلاحات در انتخابات» همان چيزي است كه كرباسچي نمي‌خواهد به محمد رضا عارف، رئيس شوراي عالي سياست گذاري اصلاح‌طلبان برسد؛ اعتقادي كه قبلاً نشانه‌هايي از آن در نوشتار محمد قوچاني، عضو حزب كارگزاران در نشريه صدا و تاكيد بر انحلال شوراي عالي پس از انتخابات، به خوبي نمود دارد. برگزاري كنگره سراسري حزب كارگزاران پس از 20 سال از تأسيس اين حزب، آن هم در آستانه انتخابات مجلس دهم، پيام‌هاي فراواني دارد؛ آن هم درست در زماني كه اختلافات ميان كرباسچي و عارف و كارگزاران و اصلاح‌طلبان به بالاترين حد خود رسيده است. دبيركل كارگزاران در اين كنگره با انتقاد از دوران اصلاحات گفت: متأسفانه عدم رعايت قوانين رقابت سياسي حتي در دوره اصلاحات، وضعيت حزب را در دومين دوره فعاليت به جايي رساند كه در چهار سال دوم دولت اصلاحات ترجيح داديم فيتيله فعاليت مان را پايين بكشيم.

اين اظهارات كرباسچي نشان مي‌دهد كه وي هنوز نتوانسته فشارهاي وارد شده در دوران اصلاحات از سوي جريان‌هاي اصلاح طلب را بر حزب متبوعش و پدر معنوي آن، فراموش كند؛ رويدادي كه دبيركل كارگزاران با تكيه بر آن، مي‌خواهد جايگاه هدايت اصلاح طلبان را از دست افرادي نظير عارف خارج كند و در اختيار خود بگيرد. شايد رپرتاژ نشريه صدا براي غلامحسين كرباسچي در آستانه انتخابات مجلس دهم و انتشار سخنراني و حاشيه نگراني قابل تأمل از اظهارات آقاي دبيركل، نقطه شروع آخرين قسمت از پروژه «رونمايي از مرد هزار چهره كارگزاران» براي اثرگذاري در ائتلاف اصلاح طلبان براي مجلس دهم باشد.

فاطمه راكعي: عارف بايد توضيح دهد

عارف بايد در مورد دليل حضور كرباسچي در فعاليت‌هاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان توضيح دهد.

فاطمه راكعي فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با شبكه اطلاع رساني راه دانا، در پاسخ به اين سؤال كه «با توجه به اينكه يكي از شعارهاي اصلاح‌طلبان مبارزه با فساد اقتصادي است، چرا شخصي مثل كرباسچي كه سابقه فساد اقتصادي دارد بايد در مركز فعاليت‌هاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان فعاليت كند»، گفت: من فكر مي‌كنم اين سؤال بايد از آقاي عارف پرسيده شود؛ چراكه بنده خيلي در خصوص كساني كه روي ليست‌ها حرف مي‌زنند يا ساپورت مالي مي‌كنند اطلاعي ندارم.

وي افزود: اين موضوع حتماً بايد از آقاي عارف پرسيده شود و آقاي عارف يا مي‌گويند كه اين موضوع صحيح نيست يا اينكه بايد پاسخ بدهند.

http://www.Javann.ir/771353

ش.د9406023

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات