صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۰۲۰۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 15 اسفند

«جو کرینکوین» نویسنده کتاب «کابوس‌های هسته‌ای» از تصمیم احتمالی این کشور برای فروش رآکتور هسته‌ای به عربستان سعودی انتقاد کرده و آن را «بازی با آتش» خوانده و گفته است: عربستان سعودی، نه کشوری با ثبات است و نه بازیگری بی‌خطر که شایسته مماشات آمریکا باشد. واقعیت این است که سعودی‌ها مروجان اصلی دکترین‌های بنیادگرایی در خاورمیانه بوده‌اند که بذر تروریسم را در سراسر جهان عرب کاشته‌‌اند.
یک مقام مسئول در بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان از کشف ۱۲۶ هزار تن ذرت آلوده در گمرک این استان خبر داد. بخشی از این ذرت‌ها به‌ دست بخش خصوصی و بخشی دیگر از سوی سازمان‌های دولتی وارد گمرک شده‌اند. به گفته وی، فشارهای بسیاری برای ترخیص بی‌سروصدای این ذرت‌ها اعمال شده، اما واردکنندگان تاکنون موفق نشده‌اند این ذرت‌ها را از گمرک ترخیص و وارد بازار کنند.
بررسی سخنرانی‌های رئیس‌جمهور سابق نشان می‌دهد، محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ از واژه ولایت فقیه ۲۶ بار در سخنرانی‌های خود استفاده کرده است و در سخنرانی‌های سال ۱۳۸۸ وی تنها هفت واژه ولایت فقیه دیده می‌شود. از سال 1389 تا 1392 نیز این واژه سه بار در سخنرانی‌های او تکرار شده و از سال 92 تا به امروز تکرار نشده است!
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در توئیتی نوشت: «در جلسه امروز(دوشنبه) به وزیر امور خارجه فرانسه گفتم که اتحادیه اروپا باید به جای مماشات و تکرار خواسته‌های نامربوط آمریکا، آن را به پایبندی به برجام ملزم کند.»
وزیر کشور اعلام کرد: شاخص‌ها و محاسبات قبلاً رقم و میزان قاچاق را حدود 21 میلیارد دلار نشان می‌داد، اما در حال حاضر میزان قاچاق حدود 11 تا 12 میلیارد دلار است که نشان می‌دهد حدود 50 درصد موفقیت حاصل شده است.
محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه امروز برخی از وزرا تنبل هستند، اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم وزارتخانه‌هایی داشته و داریم که مدیریت آنها کند است، زیرا وزرای آنها توانمند نیستند.
به نوشته خبرگزاری رویترز، چین بودجه نظامی خود را برای سه سال آینده در مقایسه با بودجه سال 2017، به میزان 8/1 درصد افزایش خواهد داد. بودجه دفاعی چین در سال 2018 معادل 175 میلیارد دلار خواهد بود.
در پی اقدام توهین‌آمیز سفارت عربستان در استفاده از نام مجعول به جای «خلیج‌فارس» در پوستر نمایشگاهی در موزه ملی توکیو، سفارت کشورمان در ژاپن نسبت به این اقدام اعتراض کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات