صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۰۲

از پیشنهاد مذاکره تا رؤیای نشئگی

1ـ سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ «رؤیای نشئگی» است
«فارین‌پالیسی» با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ علیه ایران می‌نویسد: «پمپئو می‌گوید آمریکا فشار مالی بی‌سابقه‌ای بر حکومت ایران اِعمال خواهد کرد. اما در حقیقت این رؤیا که دولت ترامپ می‌تواند بقیه دنیا را به پذیرش رژیم تحریمی خود متقاعد کند، آرزویی است که بر اساس یک «رؤیای نشئگی» ساخته شده است. دولت ترامپ که از پس انجام دادن کارهای ساده‌ای مانند اخذ صلاحیت نامزدهای پیشنهادی‌اش، پُر کردن جاهای خالی در کابینه‌اش، عملی کردن دستورات اجرایی‌اش یا حفظ روابطش با قدیمی‌ترین و نزدیک‌ترین متحدان آمریکا برنمی‌آید، توانایی تحقق چنین موضوع را نیز قطعاً نخواهد داشت و آمریکا را در میان کشورهای دیگر منزوی‌تر و بی‌اعتبارتر خواهد کرد و در مقابل ایران می‌تواند هر زمان که اراده کند، فشار هسته‌ای را افزایش دهد؛ به این ترتیب استراتژی‌ دولت ترامپ  برای موفقیت نیست. استراتژی‌ در مسیر فاجعه است!»

2ـ نظر افکار عمومی جهان عرب درباره آمریکا
نتایج یک نظرسنجی جدید از رشد نگرش‌ منفی نسبت به آمریکا در میان جوامع کشورهای عربی حکایت دارد. داده‌های به دست‌ آمده از شاخص‌های افکارسنجی جهان عرب، که «مرکز عربیِ پژوهش و مطالعات سیاسی» بر اساس مصاحبه‌های رو در رو با 18830 پاسخ‌دهنده از کشورهای عربی (مصر، عراق، اردن، کویت، لبنان، موریتانی، فلسطین، عربستان سعودی، سودان و تونس) انجام داده، نشان می‌دهد، در سال 2014، 49 درصد از اعراب به سیاست آمریکا نگاه منفی داشتند. این رقم سال 2015 به 65 درصد و سال 2016 به 77 درصد افزایش یافت و در سال جاری به 79 درصد رسیده است. این پژوهش نشان می‌دهد، اعراب در زمینه‌های گوناگون با سیاست خارجی آمریکا مخالف هستند و تنها 6 درصد از پاسخ‌دهندگان از سیاست آمریکا در قبال فلسطین حمایت کرده‌اند و 8 درصد گفته‌اند حامی سیاست آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی هستند.

3ـ به جای بستن تنگه هرمز بر سر توان موشکی مذاکره کنیم!
روزنامه «شرق» در یادداشتی به قلم «علی خرم» نوشت: اگر جمهوری اسلامی کماکان قصد دارد از روش‌های مسالمت‌آمیز برای مقابله با تحریم‌های آمریکا استفاده کند و می‌خواهد گزینه درگیری اعم از بستن تنگه هرمز و... را کنار ‌گذارد و اگر بناست نظر اکثریت قریب به اتفاق مردم برای پرهیز از جنگ و تشنج محترم شمرده شود، باید با چشمان باز و با شجاعت و به ‌دور از شعار پذیرفت که گزینه همکاری با اروپا بهترین و تنها گزینه مسالمت‌آمیز موجود است... ملاحظات اروپا موضوع عجیب ‌و غریبی نیست، بارها از زبان رؤسا و وزرای خارجه آن کشورها بیان شده و مواردی است که ایران از عهده رفع آنها برمی‌آید. باید نشان داده شود ایران یک بازیگر تقویت‌کننده صلح و آرامش در منطقه و جهان است و داشتن موشک یا حمایت از حزب‌الله و حماس دارای سطح تحلیلی است که می‌توان با منطق قوی با اروپا درباره آن صحبت کرد.

4ـ حمله موشکی رژیم‌صهیونیستی به شرق غزه
در پی حمله موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در شرق نوار غزه، نیروهای مقاومت نیز با شلیک موشک به سوی شهرک‌های صهیونیستی به این حملات پاسخ دادند. به گزارش المیادین، یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی، منطقه ملکه در شرق غزه را هدف موشک قرار داد. منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند: اردوگاه آوارگان بریجی در مرکز غزه هدف حملات موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. خبرگزاری اسپوتنیک نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های جنوب سرزمین‌های اشغالی طی حملات موشکی از نوار غزه در شب گذشته خبر داد. صدای آژیر خطر ساعت 1:30 بامداد در شهرک‌های گوناگون نظیر اشکول، شورای منطقه‌ای هاف اشکلون و شار هانیگف شنیده شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات