صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۰۸۸۴۴

از مذاکره جدید تا ادعاهای تکراری

1ـ تکرار ادعاهای سریالی وزیر خارجه سعودی
بنابر اعلام شبکه خبری «اسکای‌‌نیوز عربی»، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی پس از پایان نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در نشست خبری با تکرار ادعاهای واهی خود علیه کشورمان گفت؛ حاضران در نشست امروز سیاست‌های ایران در منطقه را محکوم کردند. الجبیر بدون آنکه به محاصره یمن از سوی ائتلاف کشورش اشاره‌ای داشته باشد، مدعی شد که ایران، موشک در اختیار نیروهای انصارالله یمن می‌گذارد و آنها نقشه‌های تهران را در یمن اجرا می‌کنند. وی گفت: «سازمان همکاری اسلامی بر ضرورت اینکه ایران دست از حمایت‌های تسلیحاتی و موشکی خود از شبه‌نظامیان حوثی بردارد، به اجماع رسیدند.» وزیر خارجه عربستان همچنین ادعا کرد که ایران در امور کشورهای منطقه دخالت کرده و فتنه‌های فرقه‌ای ایجاد می‌کند! گفتنی است، علاوه بر حمایت‌های گسترده رژیم سعودی از گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق، نزدیک سه سال است که مردم مظلوم یمن زیر حملات بی‌وقفه و وحشیانه رژیم سعودی هستند.

2ـ گرفتار افراد تشریفاتی هستیم
آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع عده‌ای از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه ولایت‌فقیه، کشور را آسیب‌ناپذیر کرده است، تأکید کرد: «تبیین جایگاه ولایت‌فقیه در جامعه و نقش آن در پایدار کردن قدرت اسلام در کشور ضروری است.» وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از اشرافی‌گری در میان برخی افراد، گفت: «ما الآن گرفتار افرادی هستیم که یا در لباس روحانیت یا خارج از لباس روحانیت، تشریفاتی هستند؛ یعنی خانه اشرافی، ماشین اشرافی و دارایی‌های زیاد دارند. ثروت‌های کلان و امثال اینها، ایمان مردم را متزلزل می‌کند.» وی، با اشاره به اینکه ایمان مردم و جوان‌ها با وارستگی و ساده‌زیستی روحانیت حفظ خواهد شد، افزود: «همان روحانیتی که لباس، خانه، ماشین، دفتر و تشکیلاتش ساده است و حلال و حرام را رعایت می‌کند و از اسراف و تبذیر پرهیز دارد، بیت‌المال را در جای خودش مصرف می‌کند.»

3ـ نکته مهم درباره مذاکره مجدد!
مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: «در ایران، مقامات دولت، یکسره در حال نفی «مذاکره مجدد» درباره «متن» برجام هستند. من هنوز ندیده‌ام کسی مذاکره برای رسیدن به یک «توافق مکمل» یا «توافق پیرو» را که ترامپ و مقامات رسمی آمریکا از آن سخن گفته‌اند، نفی کند. در مورد اول، بحث بر سر تغییر مفاد متن برجام، اما در دومی، بنا بر حفظ متن فعلی و ملحق کردن مفادی فراتر از توافق به آن است. یک توافق مکمل، به دلایلی از اصلاح متن برجام هم خطرناک‌تر است؛ چرا که نشان می‌دهد ایران آماده است برای حفظ یک متن به شدت مسئله‌د‌ار، امتیازهای اضافی هم بدهد. این موضوع نه تنها تاکنون نفی نشده، بلکه خبرهایی از برداشته شدن گام‌های اولیه برای پذیرش آن وجود دارد. حداقل انتظار این است که از همین آغاز کار، مسئولان با مردم صادق و شفاف باشند.»

4ـ حاکمانی که تصمیم‌گیرنده واقعی نیستند!
«فیصل القاسم» مجری و برنامه‌ساز مشهور شبکه تلویزیونی الجزیره با انتقاد از تحت سلطه بودن کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و نقش پر رنگ کشورهای خارجی و فرامنطقه‌ای در این کشورها در توئیتری در این باره نوشت: «گمان نکنید که دیکتاتورهای عرب خواهان مردم‌سالاری در کشورهای ما نیستند، به هیچ وجه، آنها اصلاً تصمیم‌گیرنده نیستند؛ بلکه فقط خواسته‌های اربابان خارجی‌شان را اجرا می‌کنند. کسانی که مانع حکومت صحیح در کشورهای ما می‌شوند، ژنرال‌ها و حاکمان نیستند؛ بلکه کفتارهای جهان هستند که بر کشورها و حاکمان ما تسلط دارند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات