صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۲۴۴

حرف روز/ زن مسلمان در معرض اسارت مدرن!

تبيين ابعاد الگوي سبک زندگي اسلامي‌ـ ايراني، امروز به يکي از چالش‌هاي مهم جامعه اسلامي بدل شده است. زندگي به سبک غربي، الگويي است که غول‌هاي رسانهاي غرب تبليغ می‌کنند و چندين سال است[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: تبيين ابعاد الگوي سبک زندگي اسلامي‌ـ ايراني، امروز به يکي از چالش‌هاي مهم جامعه اسلامي بدل شده است. زندگي به سبک غربي، الگويي است که غول‌هاي رسانهاي غرب تبليغ می‌کنند و چندين سال است که فضاي ذهني فرزندان ايران زمين را نيز با همه توان مورد هجمه قرار داده و از آنان مي‌خواهد تا از هويت ملي و تاريخ خود دست بردارند و در جامعه جهاني يکرنگ شده با فرهنگ غربي زيست کنند.
در اين ميان، زن به مثابه محور کانون خانواده مهم‌ترين هدفي است که در هجمه فرهنگي غرب نشانه‌گذاري شده و انواع ترفندها و شگردها براي مسخ وي به کار گرفته شده است.
حيازدايي کليدواژه محوري تهاجمي است که از خودبيگانگي زن از هويت انساني‌اش را هدف قرار داده است. غرب امروز نيازمند بي‌حيايي زن است تا با سردادن شعار پر طمطراق آزادي، او را در اسارتي نوين به مثابه ملعبه‌اي براي کاميابي مردان هوس‌باز درآورد و فرصتي براي بهره‌برداري نظام سرمايه‌داري و فروش کالاها ايجاد کند!
يکي ديگر از مؤلفه‌هاي ممتازِ مورد هجمه در سبک زندگي غربي نقش مادري است! امروز تلاش‌هاي فراواني در حال انجام است تا مفهوم «مادري» را از هويت زن مسلمان جدا کنند. فرهنگ مادر بودن و مادر شدن به مثابه مهم‌ترين کانون تربيت نسل آينده به منزله مانعي براي فعاليت اجتماعي زن تخريب شده است؛ چرا که با نفي مادري بنيان خانواده در معرض فروپاشي قرار مي‌گيرد و بدون شک رابطه مرد و زن نيز تداوم نخواهد يافت و اين درست همان چيزي است که سبک زندگي غربي‌ـ که مبتني بر نفي کانون خانواده شکل گرفته است‌ـ خواهان آن است!
متأسفانه، امروز امواج تبليغ سبک زندگي غربي در جامعه ايراني را غرب‌زدگاني بازتولید می‌کنند که دچار از خودبيگانگي شده و به مروج فرهنگ غرب بدل شدهاند. راه‌اندازي کمپين چهارشنبه‌هاي سفيد، دختران خيابان انقلاب، طرح ادعاي مخالفت با حجاب اجباري و...، جملگي تحرکاتي است که با هدف ترويج سبک زندگي غربي دنبال مي‌شود.
زنان مسلمان ايراني امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند بازخواني هويت تاريخي خود هستند که الگو و اسوه تمام‌عيار آن حضرت زهرای‌مرضيه(س) است. روز تولد دُردانه رسول خدا(ص) که روز زن و مادر نامگذاري شده، فرصتي است تا شاخصه‌های ممتاز و مقوم سبک زندگي اسلامي‌ـ ايراني براي نسل جوان امروزمان بازخواني شود.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات