صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۰۴۰۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 22 اسفند

روزنامه اصلاح‌طلب «قانون» در مطلبی با عنوان «دست شهردار در جیب مردم» نوشت: «پس از اینکه کلید بهشت در دست محمدعلی ‌نجفی قرار گرفت، پیشنهادات و تصمیماتی از سوی این نهاد عمومی برای شهر و همشهریان تهرانی اتخاذ شد که به اعتقاد بسیاری، مهم‌ترین هدف آنها کسب درآمد از مردم است؛ به عبارت ساده‌تر قرار است تمام هزینه‌های شهر تهران از جیب مردم تأمین شود و در این زمینه مسئولان شهرداری توجیه اعمال و تصمیمات خود را کمبود منابع اعلام می‌کنند.»
بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی (بیس) که انجمن بانک‌های مرکزی جهان است، در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تا ربع سوم سال ۲۰۱۷، دارایی‌های مالی برون‌مرزی بانک‌های چینی حدود ۲ تریلیون دلار است. بیس اضافه کرد: از آنجایی که بانک‌های چینی در خارج از مرزهای این کشور وام‌های خود را به دلار ارائه می‌کنند، آنها در واقع سومین تأمین‌کننده دلار آمریکا در نظام بانک‌داری بین‌المللی هستند.
سیدابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: اگر به این نتیجه برسیم که لزوم فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم. وی همچنین افزود: پیام‌رسان‌های داخلی اگر می‌خواهند مردم آنها را بپذیرند و از آنها استفاده کنند، باید خدمات خوبی ارائه دهند، خدمات‌شان پایداری داشته باشد و خدمات اضافه‌تری از آنچه پیام‌رسان‌های خارجی ارائه می‌دهند، عرضه کنند.
براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، دولت از محل دریافت مالیات بر فروش سیگار در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۶، بالغ بر 370 میلیارد تومان درآمد داشته و طبق مصوبه بودجه سال ۹۶، درآمد دولت از مالیات فروش بر سیگار در پایان سال جاری باید به ۴۶۰ میلیارد تومان برسد، از این رقم سهم ۱۰ ماهه ابتدایی سال، ۳۹۰ میلیارد تومان بوده که ۲۰ میلیارد تومان آن هنوز وصول نشده است.
«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه ضمن تکرار ادعا‌های اثبات‌نشده درباره توسل دولت سوریه به حملات شیمیایی، این کشور را به حمله نظامی تهدید کرد. خبرگزاری رویترز به نقل از مکرون نوشت: فرانسه آماده حملات هدفمند علیه هر پایگاهی در سوریه است که از آنها برای حملات شیمیایی استفاده می‌شود.
بر اساس آخرین آمار، میانگین مصرف بنزین در کشور از ابتدای سال تا ۱۹ اسفند ماه ۸۰ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر (۸ درصد) رشد داشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات