صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۲۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 26 فروردین

پایه پولی در پایان بهمن ماه سال گذشته به 203 هزار و 960 میلیارد تومان رسید که نسبت به بهمن ماه سال 95 17/6 درصد رشد داشته است. بخش منابع پایه پولی، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی، بدهی دولت به بانک مرکزی، خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی و دیگر دارایی‌ها است و بخش مصارف شامل سپرده بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نزد بانک مرکزی، اسکناس و مسکوک نزد بانک‌ها و در دست اشخاص می‌شود.
صادق زیباکلام در واکنش به نوسانات بازار ارز و طرح این موضوع که دست‌هایی در پشت پرده‌ برای گران کردن ارز با هدف تضعیف دولت وجود دارد، گفت: «من معتقدم اینطور نیست، دولت پنهان، نهادهای خاص یا هر چیز دیگری، هیچ نفعی از افزایش قیمت ارز نمی‌برند. به نظرم این تحلیل‌ها درست نیست و برعکس؛ فکر می‌کنم خود دولت روحانی بیشترین نفع را از بالا رفتن قیمت ارز می‌برد.»
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «ثروت در حال تغییر ملت‌ها» پیش‌بینی کرده است ذخایر نفتی ایران 155 سال دیگر دوام بیاورد. برآوردهای این نهاد بین‌المللی نشان می‌دهد، ذخایر نفتی ونزوئلا 345 سال، لیبی 275 سال، عراق 110 سال، کویت 98 سال، امارات 97 سال، عربستان 80 سال، قطر 49 سال، نیجریه 48 سال و الجزایر 40 سال دوام می‌آورد.
روزنامه‌ صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشت: رفتار ولی‌عهد سعودی ممکن است به رویارویی نظامی با ایران منتهی شود که در این صورت، هیچ تردیدی نیست که ایران، عربستان سعودی را شکست خواهد داد؛ چرا که عربستان با وجود همه تجهیزات پیشرفته‌ آمریکایی که خریداری کرده، به لحاظ نظامی ضعیف است و تقریباً یک ارتش واقعی ندارد.
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در ادامه مواضع خصمانه ریاض علیه ایران مدعی شد: ریاض اجازه دخالت‌های ایران در منطقه را نمی‌دهد و با وجود ادامه دخالت‌های ایران در منطقه صلحی در کار نخواهد بود. وی بدون اشاره به حملات ددمنشانه جنگنده‌های سعودی به مردم بی‌دفاع یمن و محاصره ظالمانه آنها، جنبش انصارالله یمن را مسئول اوضاع یمن دانست.
مایک پمپئو، رئیس سابق سیا و گزینه وزارت خارجه آمریکا گفت: پیش از برجام هم ایران در مسیر دستیابی به بمب هسته‌ای نبود. رئیس سابق سیا در جلسه تأیید صلاحیتش به عنوان وزیر خارجه آمریکا از پاسخ به اینکه آیا باید از برجام خارج شد یا نه، خودداری کرد؛ اما گفت: برجام نواقصی دارد که باید رفع شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات