صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۰۵۷۵

از تقسیم کار تا توطئه مشترک

1ـ دولت در ایجاد شفافیت درنگ می‌کند!
روزنامه «قانون» در گزارشی با عنوان «گریز دولت از شفافیت!» نوشت: تأخیر دولت در راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا، اعتراض نمایندگان را به همراه داشت. نمایندگان مجلس در نشست علنی 6 دی ۹۵ ماده ۳۵ لایحه برنامه ششم توسعه را اصلاح و در آن اعلام کردند که دولت مکلف است ظرف یک سال نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کرده و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان و اشخاص حقوقی وابسته به آنها را فراهم کند...؛ اما این روزها و با گذشت ماه‌ها از این مصوبه خبری از سامانه ثبت حقوق و مزایا نیست... دولت باید هرچه زودتر برای روشن شدن افکار عمومی این سامانه را راه‌اندازی کند تا جلوی نجومی‌خواری گرفته شود.

2ـ اروپا برجام را حفظ می‌کند و آمریکا تحریم‌ها را!
واشنگتن فری‌بیکن در گزارشی نوشت: «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که ایران پس از برجام قطعنامه شورای امنیت درباره موشک‌های بالستیک را نقض کرده و حضور خود در منطقه را گسترش داده است. هیلی با بیان اینکه «ما نمی‌توانیم مانند اروپایی‌ها چشم‌مان را به روی اقدامات ایران در منطقه ببندیم» گفت: اگر ما از توافق خارج شویم، ایران خارج نخواهد شد؛ چرا که آنها خواهان منافع تجارت با اروپا هستند. نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: اروپایی‌ها می‌توانند توافق هسته‌ای را حفظ کنند و ما می‌توانیم تحریم‌های خودمان را دوباره برگردانیم. اگر ما از برجام خارج شویم، شاید چیزی تغییر نکند؛ اما ما مطابق ارزش‌های خودمان عمل کرده‌ایم.

3ـ حجم تجارت خارجی سال ۹۶ به ۹۸ میلیارد دلار رسید
حجم تجارت خارجی بخش غیرنفتی سال ۹۶، ۹۸ میلیارد دلار بوده که در این میان حدود 47 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی است. این میزان در مقایسه با سال 95 که بالغ بر 44 میلیارد دلار بود، نزدیک به 6 و نیم درصد افزایش داشته است و 50 میلیارد دلار نیز سهم واردات کالا در این سال بوده که نسبت به واردات 43/6 میلیارد دلاری سال 95 افزایش حدود 16 درصدی دارد. بنابراین تراز تجاری سال گذشته با 3 میلیارد دلار کاهش مواجه بوده و منفی ثبت شده است. گفتنی است، در سال 96 صادرات اقلام صنعتی و معدنی به استثنای میعانات گازی و پتروشیمی‌ها افزایش 22 درصدی داشته است.

4ـ اعطای ۵۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی شبکه بانکی
ولی‌الله سیف، رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به رشد ۲۴ درصدی اعطای تسهیلات در یازده ماهه سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ تصریح کرد: از ۵۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده از سوی شبکه بانکی در سال ۱۳۹۶، ۶۲ درصد به منظور سرمایه در گردش برای استفاده از ظرفیت‌های تولید و ۲۸ درصد نیز به صورت سرمایه‌گذاری در قالب طرح‌های جدید به بخش‌های مختلف اقتصاد کشور اختصاص یافته است. وی افزود: در سال ۱۳۹۶، همچنین ۱۴۴۵ فقره تسهیلات معادل ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شده است.

5ـ توطئه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی
«حسین العزی»، مسئول روابط خارجی شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: «شناسایی ایران به عنوان دشمن به جای اسرائیل، بخشی از توطئه مشترک آمریکا و اسرائیل[رژیم صهیونیستی] برای خاورمیانه جدید است.» وی در واکنش به اظهارات ضد ایرانی اخیر ولی‌عهد عربستان ادامه داد: «اینکه سخن از ایران و کیفیت روابط با این کشور در مظان اتهام باشد، بیش از آنکه ایده و تفکر سعودی باشد، صهیونیستی است و هدف از آن، پایان دادن به مسئله فلسطین از طریق معرفی ایران به عنوان دشمن به جای صهیونیست‌ها است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات