صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۷۳

از هشدار سردار تا تصمیم بشار

1ـ سردار سلامی: دست‌ها روی ماشه است و موشک‌ها آماده‌اند
جانشین فرمانده کل سپاه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران با یادآوری اینکه آمریکا در سوریه با شکست مواجه شده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در سوریه دیگر هیچ استراتژی و راهبرد سیاسی ندارند، وقتی عملیات می‌کنند چون به یک راهبرد و استراتژی مرتبط نیست، عملیات خنده‌داری مانند عملیات چند روز گذشته انجام می‌دهند. سردار حسین سلامی در ادامه خطاب به دشمنان ایران گفت: دست‌ها روی ماشه است و موشک‌ها آماده‌اند، هر لحظه دشمن بخواهد بر این سرزمین اراده شومی کند، آنها شلیک می‌شوند. وی همچنین خطاب به صهیونیست‌ها گفت: شما نه عمق دارید و نه عقبه. شما در هر نقطه‌ای از سرزمین اشغالی‌ از شمال و غرب در تقاطع آتش قرار گرفته‌اید و این پدیده جدیدی است. شما راهی برای فرار هم ندارید،‌ در دهان اژدها زندگی می‌کنید و بدانید جبهه مقاومت بسیار قدرتمندتر از گذشته است. جانشین فرمانده کل سپاه بر همین اساس خاطرنشان کرد: گوش کنید، هر جنگی اتفاق بیفتد، مطمئن باشید محو شما را به ‌همراه خواهد داشت، کوچک‌ترین هدف موجودیت شما است،‌ شما نمی‌توانید تحمل کنید، وقتی شهروندان و نظامیان‌تان فرار می‌کنند و شما جایی جز افتادن به دریا را نخواهید داشت. به پایگاه‌های هوایی‌تان اعتماد نکنید، آنها در دسترس هستند و زود از کار خواهد افتاد، به آمریکا و انگلیس هم دل نبندید، وقتی می‌رسند که شما نیستید.

2ـ ترامپ به احتمال زیاد از برجام خارج می‌شود
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است، به احتمال زیاد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود. «جان بولتون» به سران فرانسه و آلمان اعلام کرده است، انتظار نداشته باشند با سفر به واشنگتن بتوانند ترامپ را از لغو توافق هسته‌ای با ایران منصرف کنند. بولتون با حمایت از موضع ترامپ در این باره گفته است: «اگر من بودم،‌ سه ماه قبل از آن (برجام) خارج می‌شدم.» گفتنی است این نوع مواجهه دولت آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون حدود ده بار در گزارش‌های جداگانه خود پایبندی ایران به توافق هسته‌ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیر ماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» را تأیید کرده است.

3ـ لغو ممنوعیت صادرات تجهیزات نیروگاه هسته‌ای چک به ایران
حزب کمونیست جمهوری چک توانست طرح لغو ممنوعیت صادرات تجهیزات نیروگاهی هسته‌ای به ایران را در پارلمان این کشور به تصویب برساند. 18 سال است که صادرات تجهیزات نیروگاه هسته‌ای به ایران در جمهوری چک ممنوع بوده و حزب کمونیست این کشور از سال 2009 در تلاش است این ممنوعیت را لغو کند. ارائه یک طرح دقیق از سوی شرکت ZVVZ میلسکو به پارلمان این کشور درباره مشکلات همکاری با ایران سبب شد تا پارلمان این کشور ممنوعیت صادرات تجهیزات به ایران را لغو کند گفتنی است این شرکت اهل جمهوری چک در مناقصه قرارداد فروش تجهیزات تهویه هوا به نیروگاه بوشهر ایران برنده شده است.

4ـ پس فرستادن هدیه کشوری که برده آمریکاست
به گزارش شبکه المیادین، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در واکنش به مشارکت فرانسه در حمله هوایی علیه کشورش، نشان «لژیون دونور» فرانسه را پس داده است. منبع مذکور گفته است: «دور از شأن رئیس‌جمهور بشار اسد است که نشان رژیمی را استفاده کند که برده ایالات متحده آمریکا است.» وزارت خارجه سوریه نیز اعلام کرده است رئیس‌جمهوری سوریه این نشان را که «ژاک شیراک»، رئیس‌جمهوری اسبق فرانسه به او هدیه داده بود، پس داده است. کاخ الیزه چندی پیش اعلام کرده بود، فرانسه قصد دارد روند لازم برای پس گرفتن نشان لژیون دونور از بشار اسد را از سوی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه آغاز کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات