صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۵۵

اخبار کوتاه دوشنبه 10 اردیبهشت

سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره میزان آمادگی دفاعی این نیرو برای مقابله با تهدیدات گفت: بر اساس قرآن، کسب آمادگی دفاعی یک دستور و تکلیف الهی است و ما می‌توانیم ادعا کنیم که طی 34 سال گذشته حتی 24 ساعت را هم برای کسب و ارتقای آمادگی‌های دفاعی از دست نداده‌ایم. وی افزود: آمریکایی‌ها زمانی از توانمندی واقعی ما مطلع می‌شوند که دیگر خیلی برای آنها دیر شده و کاری از دست‌شان برنمی‌آید.
«محمد خالد الهاجری» فعال سیاسی معروف کویتی با انتشار یک فیلم ویدئویی در فضای مجازی اظهارات عادل الجبیر درباره اینکه قطر باید بهای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را بدهد، به تمسخر گرفته و اظهار داشته است: عربستان است که عامل بحران خلیج‌فارس و تمام بحران‌های منطقه است.
رسانه محلی «مرکوری‌نیوز» آمریکا مدعی شد: سه تاجر اهل سانفرانسیسکو که شهروندان آمریکا و متولد ایران هستند، از سیستم‌های پیچیده نقل و انتقال الکترونیکی پول برای تأمین مالی ارسال قطعات خودرو به ایران استفاده کرده‌اند. این سیستم سال‌هاست که تحت تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار دارد. در صورت اثبات این اتهامات، هر سه نفر حداکثر به 30 سال زندان و پرداخت 1250 هزار دلار محکوم خواهند شد.
به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» سناتور «بن کاردین» از ایالت مریلند و از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا که در نشست سالیانه در نیویورک حضور داشت، نسبت به خروج شتاب‌زده دونالد ترامپ‌ از توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد. وی اظهار داشت: «مطمئنم که ایران هیچ سلاح اتمی ندارد؛ اما نمی‌خواهم شاهد انزوای آمریکا برابر متحدان‌مان باشم. نیاز است با جامعه بین‌الملل برای انزوای ایران تلاش کنیم.»
برخی منابع خبری از وقوع انفجار در پایگاه‌های ارتش سوریه، واقع در حومه «حماه» و «حلب» خبر داده‌اند. تلویزیون سوریه شنیده شدن صدای انفجار را تأیید و اعلام کرد، مسئولان در حال تحقیق درباره علت وقوع آن هستند. خبرگزاری «سانا» به نقل از یک منبع در ارتش سوریه اعلام کرد: پایگاه‌های نظامی در حومه «حماه» و «حلب» در «یک تجاوز جدید با موشک‌های دشمن» هدف قرار گرفته‌اند.
محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره قرارگیری‌اش در میان کاندیداهای این شورا برای تصدی سمت شهرداری تهران، اظهار داشت: دیگر در این زمینه امیدی ندارم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات