صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۴۴

اخبار کوتاه شنبه 22 اردیبهشت

به گزارش واشنگتن‌‌پست، شرکت‌های بوئینگ و ایرباس در مجموع 39 میلیارد دلار قرارداد با طرف ایرانی دارند که در نتیجه خروج ترامپ از برجام و عقب‌نشینی آمریکا از توافق هسته‌ای با خطر جدی مواجه است. در سال 2016 ایرباس قراردادی را با ایران‌ایر برای فروش 100 فروند هواپیما به مبلغ 19 میلیارد دلار منعقد کرد، همچنین شرکت بوئینگ قرارداد 20 میلیارد دلاری برای فروش 110 فروند هواپیما با ایران بست؛ اما استیون مونشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد مجوزهای ایرباس و بوئینگ لغو خواهد شد.
«ریچارد گرنل»، از اظهارات خود درباره درخواست از شرکت‌های آلمانی برای قطع روابط تجاری با ایران دفاع کرد. به نوشته «فایننشال‌تایمز»، او در توئیتی از شرکت‌های آلمانی خواسته بود «فوری» عملیات‌های تجاری خود در ایران را کاهش دهند. سفیر آمریکا در آلمان این توئیت را اندکی پس از آن منتشر کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌کند.
محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با انتقاد از عملکرد هم‌طیفانش پس از پیروزی در انتخابات گفت: در مقطع فعلی نگرانیم. اعضای شوراهای شهر و روستا به ویژه در کلان‌شهرها توجه کنند که رمز پیروزی ما وحدت بود. نباید اعضای شوراها به دنبال سهم‌خواهی باشند؛ چرا که سهم‌خواهی تجربه ضربه به گفتمان اصلاحات را تکرار می‌کند.
وزیر اقتصاد ترکیه درباره خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: «این فرصتی برای ترکیه تلقی می‌شود. ما بر اساس تصمیم‌های سازمان ملل به تجارت با ایران ادامه خواهیم داد.» وی در ادامه تصریح کرد: «ترکیه و ایران دو کشور دوست و برادر هستند. اگر ترکیه رشد کند، ایران نیز رشد خواهد کرد. همچنین در صورت رشد ایران، ترکیه نیز رشد خواهد کرد.»
محمد عطریانفر از فعالان اصلاح‌طلب درباره انتخاب شهردار تهران گفت: بعضی از بازی‌ها در شورا شبیه لگو بازی بچه‌هاست. من هیچ دفاعی از محسن هاشمی نمی‌کنم و گزینه اول من برای شهرداری تهران نبودند، اما آقایان شعری سرودند که در آن مانده‌اند، منظورم همان است که می‌گویند ما پیمان بسته‌ایم که کسی از شورا نرود!
مدیرعامل پیام‌رسان سروش، با اشاره به اینکه سروش در حال حاضر بیش از 10 میلیون کاربر دارد و حدود 7/5 میلیون کاربر آن فعال هستند، بیان کرد: طی شبانه‌روز بیش از دو‌ونیم میلیون نفر از خدمات سروش استفاده می‌کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات