صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۷۵

حرف روز/ دوستان واقعی مقاومت!

دیروز و همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم نامشروع صهیونیستی، سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی، طی مراسمی نمادین و تحت تدابیر شدید امنیتی، از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل شد[...]
یادداشت: دیروز و همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم نامشروع صهیونیستی، سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی، طی مراسمی نمادین و تحت تدابیر شدید امنیتی، از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل شد. این اقدام دولت آمریکا با واکنش شدید مبارزان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری همراه شد و رژیم اشغالگر قدس نیز با حملات شدید به تظاهرکنندگان فلسطینی که به این اقدام ترامپ معترض بودند، دست کم 58 را به شهادت رساند و بیش از 2700 نفر را زخمی کرد که با واکنش‌های مجامع بین‌المللی و دولت‌های گوناگون روبه‌رو شد؛ اما در این میان واکنش بی‌رمق برخی حکام مرتجع منطقه، به ویژه رژیم سعودی قابل توجه بود!
این اقدام غیر قانونی دولت آمریکا که برخلاف همه مقررات و کنوانسیون‌های رسمی صورت گرفت، چهره واقعی دوستان و دشمنان فلسطین را نمایان کرد. پایتختی قدس شریف برای رژیم جعلی صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، نوعی سنجش و معیار حامیان مقاومت است. عدم واکنش صریح و عملیاتی از سوی سران اسلامی و عربی، محور صهیونیستی را مصمم می‌کند که طرح معامله قرن را که به دنبال حذف آرمان فلسطین است، به مرحله عملیاتی برساند. به نوعی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو را می‌توان مقدمه سازش بزرگ دانست که متأسفانه با همراهی بن‌سلمان جوان و رؤیاپرداز محقق شده است. چند هفته پیش بن‌سلمان در پاسخ به پرسش‌های نشریه آتلانتیک گفته بود: «معتقدم که فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حق داشتن سرزمین خود را دارند... ما منافع مشترک زیادی با اسرائیل داریم و اگر توافق صلح حاصل شود، منافع بسیار بیشتری بین اسرائیل و کشورهای شورای همکاری خلیج(فارس) و کشورهایی مانند مصر و اردن به ‌وجود خواهد آمد.»
در چنین شرایطی، اتخاذ تصمیمی صریح و عملیاتی از سوی حامیان واقعی قدس شریف و آرمان فلسطین در مقابل تحولات شهر قدس و همچنین سازشگران در این برهه بسیار حیاتی است. این وضعیت می‌تواند جرقه‌ای برای بازگشت نگاه‌ها به اهمیت مسئله فلسطین به منزله مسئله اصلی جهان اسلام و لایه پنهان چرایی ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه را به دنبال داشته باشد. همان‌طور که «راه‌پیمایی بازگشت» به مثابه یکی از ابتکارات حماس، به‌ خوبی نشان داد رسانه‌ها و حامیان مقاومت فلسطین در داخل این کشور و جهان اسلام در اوضاع کنونی با وجود همه فشارها و تحریم‌ها و با هر هزینه‌ای حاضر به حمایت از قدس شریف هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات