صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۹۴۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 2 خرداد

61 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی خود به رئیس‌جمهور، خواستار تجدیدنظر در کلیه روابط ایران با امارات متحده عربی به دلیل موضع‌گیری این کشور علیه جمهوری اسلامی در حمایت از وزیر خارجه آمریکا شدند. گفتنی است، وزیر خارجه آمریکا در اظهارات ضد ایرانی اخیر خود با برشمردن شروطی برای لغو تحریم‌ها، کشورمان را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
شرکت «بریتیش پترولیوم» انگلیس اعلام کرد، با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، همکاری با شرکت ملی نفت ایران در یک پروژه نفتی در دریای شمال را متوقف می‌کنیم. این شرکت همواره به تحریم‌ها پایبند بوده است. گفتنی است، سهام میدان گازی رهام در دریای شمال به صورت ۵۰ـ۵۰ درصد متعلق به بریتیش پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران است.
فرود عسگری، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چند درصد از قاچاقی که به کشور وارد می‌شود، از مبادی رسمی است، گفت: ما مدعی هستیم با بررسی‌هایی که از طریق دستگاه‌ها انجام می‌دهیم و بارنامه و گواهی بازرسی را از مبدأ دریافت می‌کنیم، کالای قاچاقی از مبادی رسمی وارد کشور نمی‌شود.
مقامات دولتی و مردم ترکیه از هفته گذشته در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، در واکنشی کم‌سابقه و همه‌جانبه، تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم کردند. اردوغان اعلام کرده است، ترکیه گامی اساسی برای تحریم تجاری اسرائیل برمی‌دارد.
امیرعلی جهانشاهی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: بر اساس تهدیداتی که در منطقه احساس می‌شد و برابر فرمایش فرمانده ‌کل قوا در حکم انتصاب فرمانده نیروی زمینی ارتش، 17 تغییر ساختاری برای ارتقای تحرک و آمادگی رزمی یگان‌های نزاجا تدوین شده که در سال جاری اجرا می‌شود.
36 نماینده مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از مذاکرات پنهانی دولت با مدیر تلگرام را تهیه و تدوین کردند. خبر سفر پنهانی پاول دروف، مدیر پیام‌رسان تلگرام به ایران و توافق پنهانی وی با دولت به تازگی خبرساز شده بود.
حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس طی اخطاری از واردات صد دستگاه خودرو نعش‌کش بر اساس مصوبه دولت انتقاد کرده و آن را برخلاف شعار حمایت از کالای ایرانی دانسته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات