صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۷۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 25 اردیبهشت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان در آذر ماه سال 96 با دلار 3 هزار و 200 تومانی خودرو تولید کردند؛ اما هیچ یک از این خودروها را پیش‌فروش نکرده یا به‌روز و به صورت نقدی نفروختند. نادر قاضی‌پور با بیان اینکه سایپا حدود 60 هزار و ایران‌خودرو حدود 30 هزار خودرو احتکار کرده‌اند که این موضوع گران‌فروشی، نارضایتی‌های اجتماعی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه خودروسازان منتظر هستند خودروهای خود را با قیمت روز دلار به مردم بفروشند.
افت بارندگی‌های امسال موجب شده است از میان ۱۷۷ سد بزرگ کشور، ۶۹ سد از جمله سدهای زاینده‌رود، شهید رجایی، ساوه و ملاصدرا همچنان کمتر از ۴۰ درصد آب ذخیره ‌شده داشته باشند. افت روان‌ آب‌ها موجب شده است حجم ذخیره آب 177 سد بزرگ موجود در شش حوضه آبریز دریای خزر، خلیج‌فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، هامون و سرخس به 25/36 میلیارد مترمکعب برسد که در مقایسه با سال گذشته آب موجود در مخازن سدهای کشور کاهش 24 درصدی پیدا کرده است.
غلامرضا قبله‌ای، مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ‌سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به کمک سامانه‌های طرح جامع مالیاتی، آن دسته از افرادی که فرارهای مالیاتی داشته‌اند، شناسایی و مالیات آنها را دریافت کرده‌ایم. بر اساس این، سال گذشته یک خانواده شناسایی شدند که ۳۰ هزار خودرو وارد کرده و یک ریال هم مالیات نداده بودند؛ اما به کمک این سامانه آنها شناسایی شده و افزون بر اخذ مالیات، به مراجع قضایی معرفی شدند.
سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در یکی از مراکز تربیت معلم (دانشگاه فرهنگیان) نشانه اهمیت معلم در جامعه از نگاه ایشان است که به طور قطع این حرکت به ارتقای جایگاه و منزلت معلم منجر می‌شود. وی ادامه داد: دیدار معلمان با رئیس‌جمهور به دلیل مسائل سیاسی پیش آمده در زمینه برجام لغو شد و با وجود تلاش‌های، انجام شده شرایط این دیدار فراهم نشد.
دولت استرالیا اعلام کرد، از ماه جولای سال 2019 هرگونه نقل و انتقال پول نقد بالای 10 هزار دلار ممنوع خواهد بود. این اقدام با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی، پولشویی و حمایت مالی از تروریسم انجام می‌شود. پس از این، افراد باید برای انتقال پول بیش از این میزان فقط از کارت‌های اعتباری و چک‌های مسافرتی و بین بانکی استفاده کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات