صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۹۵

اخبار کوتاه دوشنبه 17 اردیبهشت

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در یادداشتی در «نیویورک‌تایمز» نوشت: «هنگام مواجهه با مجموعه‌ای از گزینه‌های نامطبوع، عقل سلیم در این است که گزینه‌ای با کمترین تبعات منفی انتخاب شده و بعداً کاستی‌های آن اصلاح شود.» او در ادامه نوشت: «این موضوع درباره توافق هسته‌ای ایران هم صادق است؛ توافقی که رئیس‌جمهور ترامپ هم‌اکنون در حال بررسی آن است و 12 می ضرب‌الاجل دیگری است که او می‌خواهد آمریکا را از برجام خارج کند.» جانسون ادعا کرد: «این توافق کاستی‌هایی دارد؛ اما مطمئنم که می‌توان آن را اصلاح کرد.»
نشریه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» در سلسله گزارش‌های خود درباره توان نظامی نیروهای مسلح جهان، ایران را از نظر «میزان آمادگی نیروهای نظامی برای عملیات رزمی» بین پانزده کشور قرار داد. این نشریه پیشتر نیز در گزارشی مشابه از ایران به منزله یکی از قدرت‌های نظامی قاره آسیا نام برده و نوشته بود: «در این رده‌بندی میزان تسلیحات نظامی، کمیت نیروهای مسلح، وضعیت جغرافیایی، ظرفیت تدارکات، منابع طبیعی در دسترس و وضعیت صنایع نظامی بومی لحاظ شده است.»
«محمدتقی فاضل‌میبدی»، از فعالان اصلاح‌طلب طی یادداشتی نوشته است: باید اذعان کرد که صراحت لهجه رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم بسیار کم شده است. اگر رئیس‌جمهور از وزرای خود ناراضی است، چرا وزرایی را انتخاب کرد که به او توصیه می‌شد نباید از آنها در کابینه استفاده شود؟ انتقاد رئیس‌جمهور از وزرا هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه رئیس‌جمهور در صورت وجود ایراد و اشکال باید عملاً اقدام به تغییر و حل مشکل کند.
ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: از 22 فروردین تاکنون 4 میلیارد و 650 میلیون دلار یا معادل آن به سایر ارزها برای ثبت سفارش و گشایش اعتبار تخصیص داده شده و از این رقم 2 میلیارد و 700 میلیون دلار آن تأمین شده است. وی با بیان اینکه واردات به صورت طبیعی در حال انجام است، گفت: برای ارز مورد نیاز مسافران نیز در این مدت 100 میلیون دلار تخصیص داده شده است.
کارشناسان بزرگ اقتصادی آمریکا طی نامه‌ای سرگشاده به ترامپ نسبت به بالا گرفتن اختلافات تجاری بین آمریکا با چین و اتحادیه اروپا و تأثیرات اقتصادی آن هشدار دادند. در این نامه که 1144 کارشناس آمریکایی تنظیم کرده‌اند، از دولت آمریکا خواسته شده است تا از تکرار اشتباهاتی که به بروز رکود اقتصادی در دهه ۱۹۳۰ در آمریکا منجر شد، خودداری کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات