صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۱۳۰

از نگرانی «سیا» تا تصمیم سعودی‌ها

1ـ سعودی‌ها طرف صهیونیست‌ها می‌ایستند!
اندیشکده آمریکایی «ممری» در تحلیلی درباره تغییر رویکرد رسانه‌های رژیم آل‌سعود و ضدیت با ایران و حمایت از رژیم صهیونیستی نوشت: «برخی برخوردها در سوریه و افزایش تنش بین تل‌آویو با ایران، موجب برانگیخته شدن مباحثی بین روشنفکران و رسانه‌های سعودی مبنی بر این شد که در تقابل احتمالی بین ایران و اسرائیل، عربستان باید از کدام یک از این دو حمایت کند.» این اندیشکده در ادامه نوشت: «بسیاری از روشنفکران سعودی اظهار داشتند که در صورت مواجهه نظامی تهران با تل‌آویو، آنها به یقین از اسرائیل حمایت می‌کنند.» بر اساس این گزارش، روشنفکران، روزنامه‌نگاران و نویسندگان سعودی به شدت حمایت آشکار خود را از رژیم صهیونیستی بیان داشته و حتی خواستار عادی‌سازی روابط و صلح با این رژیم شده‌اند. گفتنی است، روشنفکران و روزنامه‌نگاران سعودی حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی را در موارد مربوط به درگیری‌های اخیر در غزه (تظاهرات بازگشت) نشان داده‌اند. برخی نیز حماس و ایران را مقصر این حوادث قلمداد می‌کنند.

2ـ ارگان سیا و نگرانی از عدم آموزش‌های جنسی کودکان ایرانی!
در حالی که آموزش‌های جنسی در ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی از سنین کودکی آغاز می‌شود؛ اما آمارهای جرم و جنایت و تجاوز نشان می‌دهد با وجود چنین آموزش‌هایی از هر شش زن آمریکایی، یک نفر حداقل یک بار مورد سوء قصد جنسی یا تجاوز کامل قرار گرفته است. با این آمارهای عجیب و غریب در آمریکا، اکنون «رادیو فردا» ارگان سازمان سیا با ترتیب دادن میزگردها و مصاحبه‌های نمایشی، ‌به ویژه پس از ماجرای مدرسه‌ای در غرب تهران نتیجه گرفته است که علت این اقدامات نبود آموزش‌های جنسی در بین کودکان ایرانی است! این ارگان بدون اشاره به منبع معتبری به نقل از یکی از به اصطلاح کارشناسان خود چنین نتیجه گرفته است که با توجه به اصرار و استمرار انکار و سرکوب کردنِ مسائل مرتبط با رابطه جنسی در ایران و وضعیتی که الآن در ایران می‌بینیم، آمار بسیار بالایی از سوءاستفاده جنسی در کودکان و حتی بزرگسالان وجود دارد!

3ـ ترامپ همه گفته‌های رهبر ایران را اثبات کرد
«جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با روزنامه سوئیسی «نویه زوریخه سایتونگ» انتقاد شدیدی به سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال توافق هسته‌ای با ایران وارد کرد و گفت: «خروج ترامپ از توافق هسته‌ای مطمئناً بزرگ‌ترین خطای استراتژیک از زمان جنگ عراق و یکی از مهم‌ترین اشتباهات در تمام تاریخچه آمریکا است. بنابراین با این تصمیم ما به توافقی خاتمه دادیم که در آن ایران موظف به محدودیت برنامه‌های اتمی خود شد. ما با این اقدام، آمریکا را منزوی می‌کنیم. البته آنهایی که در ایران حامی این توافق بودند و برای آن کار کردند هم منزوی شده‌اند. این یکی از غم‌انگیزترین قسمت‌های ماجرا است که همه آنچه رهبر ایران درباره آمریکا از آن ابراز نگرانی می‌کرد، ترامپ با رفتارهایش تأیید کرد.»

4ـ ضرر ۲۰ میلیارد دلاری بوئینگ از فسخ قرارداد
روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشت: «موریس مولیِنبرگ مدیرعامل شرکت هواپیماسازی بوئینگ در نشست باشگاه اقتصادی واشنگتن اعلام کرد این شرکت به دلیل لزوم تبعیت از دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای فسخ قرارداد با ایران، ۲۰ میلیارد دلار ضرر می‌کند.» وی با این حال تأکید کرد: «ما (بوئینگ) در هر حال از دستور دولت آمریکا تبعیت خواهیم کرد.» مدیرعامل بوئینگ افزود: «به هیچ یک از تولیدات هواپیما برای ایران متعهد نیستیم و حتی یک فروند از هواپیماهایی را که برای ایران طراحی کرده‌ایم، به این کشور تحویل نمی‌دهیم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات