صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۱۱۵۸

حرف روز/ آماده‌باش برای مقابله با جنگ روانی!

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از سخنان قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام(ره) در توئیتی نوشت: «ایران از عزم ما باخبر است. این نمونه دیگری از اتلاف بی‌خردانه منابع ایران است[...]
پایگاه بصیرت / محمدمهدی اسلامی
یادداشت: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از سخنان قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام(ره) در توئیتی نوشت: «ایران از عزم ما باخبر است. این نمونه دیگری از اتلاف بی‌خردانه منابع ایران است. کسی نباید از ادامه اعتراضات در ایران متعجب شود.» او در این عبارت کوتاه چند پروژه جنگ روانی را کنار یکدیگر قرار داده است. سعی در بزرگنمایی توان آمریکا، ناکارآمد نشان دادن تصمیمات ایران، بی‌فایده بودن مقاومت، تحریک به اغتشاش و اعلام حمایت ضمنی از آن از جمله آنهاست.
شاید بتوان پمپئو راـ که دیدگاه‌هایش در تقدیس جنگ مسیحیان علیه مسلمانان خاورمیانه شهره است‌ـ یکی از پیشتازان جنگ روانی علیه ایران به شمار آورد؛ کسی که پیش از مسئولیت فعلی‌اش نیز بارها در موج‌های تبلیغاتی علیه ایران تیترساز رسانه‌ها شد.
در میان جنگ‌های سه‌گانه اقتصادی، عملی و روانی که از سوی آمریکا علیه ایران در جریان دارد؛ «جنگ روانی» جنبه پشتیبان و تأمین‌کننده آتش تهیه دو جنگ دیگر را نیز عهد‌دار است. تبلیغات و رسانه که روزگاری برای روشنگری و هدایت مورد توجه عالمان قرار داشت، امروزه دستاویزی برای بهره‌برداری بیشتر سوداگران سیاست، پدرخوانده‌های اقتصاد بین‌المللی و جنگجویان فراقاره‌ای به کار گرفته شده و اگرچه گاه موجب پیشگیری از مرگ انسان‌های بسیار و توقف زودهنگام جنگ شده است؛ اما در بسیاری موارد نیز خود زمینه‌ جنگ یا غارت را برای قدرت‌ها فراهم آورده است.
مطالبه آرمان‌های اصلی جامعه می‌تواند بخشی از فضاسازی تصنعی ایجاد شده را تغییر دهد و دشمن را در بازی‌سازی خود ناکام بگذارد. این همان رویکردی است که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در دیدار اخیر خود با دانشجویان مطرح کردند: «اگر چنانچه این حجم عظیم و وسیع تهاجم به افکار عمومی از سوی ضدّ انقلاب با این مطالبه‌گری‌ها مواجه نشود، قطعاً ویرانگری خواهد کرد. یادآوری آرمان‌ها، مطرح کردن آرمان‌ها، خواستن آرمان‌ها‌، طلبکاری نسبت به تحقّق این آرمان‌ها یک سدّی است در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی‌ـ که متأسّفانه روی فضاهای نخبگانی هم دارند کار می‌کنند- و فضاهای مدیریّتی؛ که در مواردی هم متأسّفانه بی‌تأثیر نبوده. اینجا یک لشکری از جوان‌های مؤمن و انقلابی لازم است که وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمان‌ها را و خودشان کمک کنند به تحقّق این آرمان‌ها»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات