صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۱۴۷

اخبار کوتاه دوشنبه 21 خرداد

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم با بیان اینکه برای حفظ روند رو به رشد اقتصاد کشور در وضعیت جدید پسا خروج، باید روی مزیت‌های نسبی اقتصاد داخلی خود تأکید کنیم، گفت: یکی از بخش‌هایی که مزیت نسبی مناسبی در آن وجود دارد، بخش کشاورزی است. با همین وضعیت آب و خاک می‌توانیم غذای مورد نیاز بیش از 300 میلیون نفر را تأمین کنیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مدیریت آب و خاک با احیای مجدد جهاد سازندگی سابق یکی از ضروریات اقتصاد منهای برجام است.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره پرداخت فطریه به کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: وقتی مردم از ما سؤال می‌کنند که آیا فطریه‌مان را به کمیته امداد بدهیم، ما می‌گوییم بدهید؛ این به معنای آن است که این کمیته مورد اعتماد است. وی افزود: ما در منزل خودمان صندوق کمیته امدادی داریم و هر روز صبح تا مبلغی را در این صندوق نیندازیم، از منزل خارج نمی‌شویم و این نشان‌دهنده آن است که ما به این کمیته اعتماد داریم.
«ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «شعار «اول آمریکا» (America First) در حقیقت به معنای آمریکای تنهاست. مشکل این است که یکجانبه‌گرایی نمی‌تواند موجب موفقیت و تغییر ماهیت چالش‌هایی شود که ما در جهان با آنها مواجه هستیم. دونالد ترامپ در حال آزار دادن هم‌پیمانانی است که داریم و به آنها نیازمندیم. انجام اقدامات کودکانه یک رفتار است نه سیاست.»
«جرج سوروس» سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» ضمن انتقاد از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، وی را مقصر آشفتگی‌های کنونی دانست و گفت: «هر آنچه می‌تواند اشتباه پیش برود، اشتباه پیش رفته است.» این سرمایه‌دار 87 ساله آمریکایی در ادامه رئیس‌جمهور آمریکا را به این موضوع متهم کرد که «تمایل دارد جهان را نابود کند.»
رئیس مجلس عراق آتش زدن انبارهای ویژه صندوق‌های رأی منطقه الرصافه را اقدامی عمدی و جنایتی برنامه‌ریزی شده توصیف کرد. «سلیم الجبوری» که به دنبال این حادثه خواهان برگزاری مجدد انتخابات شده است، اعلام کرد: هدف این اقدام پنهان نگاه داشتن تقلب در آرا و فریب مردم عراق و تغییر اراده و انتخاب آنان است.
شرکت انگلیسی «پرایس‌واتر هاوس‌ کوپرز» پیش‌بینی کرد، اقتصاد آمریکا تضعیف شده و تا 32 سال دیگر با دو پله سقوط به جایگاه سوم جهان افت پیدا می‌کند و چین و هند گوی سبقت را از آمریکا خواهند ربود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات