صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۲۶۴

اخبار کوتاه چهارشنبه 30 خرداد

سیاستمداران آمریکایی در نظر دارند با لایحه «نه به اوپک»، این کارتل نفتی را به دلیل دستکاری در بازار نفت در منگنه قرار دهند. هدف از این لایحه احیای «قانون ضد تراست» شرمن است؛ قانونی که یک قرن پیش برای انحلال امپراتوری جان راکفلر از آن استفاده شد. گفتنی است، در صورت تصویب نهایی این لایحه دولت ایالات متحده آمریکا اجازه دارد اوپک را برای دستکاری در بازار نفت و زیان میلیاردها دلاری که به دنبال دارد، تحت تعقیب قضایی قرار دهد!
مسعود کرباسیان در مراسم تودیع و معارفه معاون امور بانکی وزارت اقتصاد، با تأکید بر اینکه دولت به این همه شرکت نیاز ندارد، یکی از وظایف حوزه معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد را تقویت نقش‌آفرینی این وزارت‌خانه در تعیین تکلیف شرکت‌های دولتی برشمرد و اظهار داشت: معتقدم ما باید همان ۲۰ درصد سهم دولت در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت را هم بفروشیم و خودمان را از بنگاهداری رها کنیم.
زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث در پاسخ به این پرسش که شما روز گذشته اعلام کردید اسنادی مبنی بر بی‌گناهی این فرد در دست دارید که منتشر خواهید کرد، گفت: کانال‌های تلگرامی برخی مطالب را منتشر کردند که هیچ ارتباطی به من ندارد. زمانی که حکم اعدام اجرا ‌شود، دیگر لزومی به انتشار اسناد و هیاهو نیست و این خود نیز نوعی اقدام علیه امنیت ملی محسوب می‌شود و در شأن یک وکیل نیست.
در جریان انتخابات هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محمدرضا عارف به ریاست این کمیسیون برگزیده شد. قاسم احمدی‌لاشکی و جبار کوچکی‌نژاد به عنوان نواب رئیس و علیرضا سلیمی، محمدباسط درازهی به عنوان دبیران و میرحمایت میرزاده به سمت سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات انتخاب شدند.
رئیس کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره تأسیس «نیروی فضایی» اعلام کرد: این اقدام امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد و مسکو در صورت اشاعه سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در فضا، به شدت به آن پاسخ خواهد داد.
منابع آگاه تصمیمات اوپک را سه روز مانده به نشست این سازمان فاش کردند که بر اساس آن، در این نشست تصمیم به افزایش ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه‌ای تولید گرفته می‌شود که حدود ۵۰۰ هزار بشکه سهم عربستان و امارات و ۲۰۰ هزار بشکه سهم روسیه خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات