صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۲۹۰

از دستاوردهای انقلاب تا سؤال از رئیس‌جمهور

1ـ سؤال از رئیس‌جمهور جای تأمل دارد؟
حسینعلی امیری، معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس درباره واکنش دولت به چهارمین سؤال مطرح شده در مجلس از رئیس‌جمهور، گفت: سؤال اول، دوم و سوم که در مجلس مطرح شده بود، از سوی نمایندگان رئیس‌جمهور پاسخ داده شد و امضاهای آن از حد نصاب قانونی افتاد. وی ادامه داد: سؤال چهارم به کمیسیون اقتصادی مجلس تقدیم شده است؛ اینکه ظرف مدت بسیار کوتاهی چند سؤال از رئیس‌جمهور مطرح باشد که سؤال‌های مطرح شده نیز ارتباط مستقیم با وظایف رئیس‌جمهور به موجب قانون اساسی ندارد و در صلاحیت وزارتخانه‌های دیگر است، جای تأمل دارد. معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که باید وقت نمایندگان دولت و مجلس صرف حل معضلات و مشکلاتی باشد که کشور دارد، امروز کشور وارد یک شرایط جدیدی می‌شود و باید وقت‌مان را صرف مقابله با توطئه‌هایی کنیم که علیه نظام جمهوری اسلامی و کشور وجود دارد.

2ـ برای نجات برجام از توان دفاعی‌مان بگذریم!
روزنامه «بهار» در گزارشی با عنوان «موعد تصمیم نهایی» نوشت: «اگر نگاه درستی به وضعیت فعلی داشته باشیم و به جای اینکه مداوم کشورهای اروپایی را به نوعی متهم جلوه دهیم، با آنها وارد مذاکره و همکاری شویم، می‌توانیم از اجماع جهانی به نفع خودمان استفاده کنیم و تحریم‌های آمریکا را دور بزنیم...، البته این نیازمند یک رویکرد جدید است؛ زیرا به طور قطع اروپایی‌ها در این بازی مانند ایران به دنبال منافع خود هستند. لذا سعی دارند امتیازاتی از ایران دریافت کنند که قاعدتاً مربوط به مسائل منطقه‌ای، موشکی و حقوق بشر است... لذا باید توجه داشته باشیم بازی دیپلماتیک بر پایه مبادله و امتیاز گرفتن بنا شده است و ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم اروپایی‌ها بدون هیچ امتیازی حاضر به حمایت از ایران شوند؛ بنابراین در صورتی جمهوری اسلامی برنده بازی خواهد بود که نگاه واقع‌بینانه‌تری به ماجرا داشته باشد.»

3ـ دستاوردهای دولت ترامپ!
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در همایش حزب جمهوریخواه و در جمع هوادارانش در ایالت نوادا با اشاره به جنگ تجاری واشنگتن با کشورهای گوناگون، گفت: «سال گذشته حدود 500 میلیارد دلار را در تجارت با چین از دست دادیم... (جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا) مرد خوبی است؛ ولی آمریکا نمی‌تواند تعرفه 275 درصدی روی واردات لبنیات را بپذیرد.» ترامپ با نام بردن از اقداماتی که در این مدت ریاست‌جمهوری‌اش انجام داده، خروج از توافق هسته‌ای با ایران را در کنار خروج از توافق اقلیمی پاریس و انتقال سفارتخانه به قدس، در فهرست دستاوردهایش قرار داد! وی با تشبیه کردن آمریکا به بانکی که هر کشوری می‌خواهد از آن سرقت کند، گفت: در یک سال گذشته، اتحادیه اروپا 151 میلیارد دلار را از دست این کشور خارج کرده است.

4ـ ائتلاف پارلمانی عراق برای تشکیل دولت جدید
سخنگوی جریان صدر در عراق با اشاره به اجرایی شدن توافق‌های قبلی فهرست سائرون با دیگر فهرست‌های انتخاباتی، اعلام کرد به ‌زودی ائتلاف پارلمانی بزرگ‌تری را برای تشکیل دولت اعلام خواهیم کرد. به گزارش السومریه‌نیوز، «جعفر الموسوی» در بیانیه‌ای اعلام کرد همه توافق‌های قبلیِ اعلام‌ شده معتبر و در حال اجرا هستند و «ائتلاف النصر و سائرون» تکمیل‌کننده این توافق‌ها است. الموسوی با اعلام اینکه فراکسیون بزرگ‌تر برای تشکیل دولت بعدی به‌ زودی اعلام خواهد شد، افزود: «در‌ها برای کسانی ‌که به اصلاحات اعتقاد دارند، باز است.» طبق این گزارش، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و مقتدی صدر، از ائتلاف دو فهرست النصر و سائرون خبر دادند و طی نشست خبری مشترک تصریح کردند، این ائتلاف «فراجناحی، فرقه‌ای و قومیتی است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات