صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۵۵

اخبار کوتاه شنبه 9 تیر

خبرگزاری «رویترز» به نسخه‌ای از یادداشت تفاهم میان سازمان ملل و دولت میانمار دست یافته است که نشان می‌دهد طبق این توافق کلی میان سازمان ملل و میانمار صدها هزار روهینگیایی آواره شده که در بنگلادش پناه گرفته‌اند، اجازه پیدا خواهند کرد در امنیت و به انتخاب خودشان به میانمار بازگردند، اما این توافق محرمانه هیچ تضمین صریحی نداده است که مسلمانان آواره روهینگیا پس از بازگشت به میانمار، از حق شهروندی یا حق تردد آزادانه در کشورشان بهره‌مند شوند.
صادق زیباکلام، فعال اصلاح‌طلب و از حامیان روحانی در توئیتر خود نوشت: «جناب آقای رئیس‌جمهور اگر قرار شود کسانی به جرم «ناامید ساختن مردم» تحت پیگرد قرار گیرند، با عرض معذرت خود حضرت‌عالی متهم ردیف اول هستید. چون به نحو حیرت‌انگیز و باورنکردنی و به حول و قوه الهی توانستید ۲۴ میلیون نفری را که به شما رأی داده بودند، در کمتر از چند ماه سرخورده، پشیمان و ناامید سازید.»
گروه ویژه اقدام مالی (FATF) ضمن ابراز ناامیدی از اینکه ایران برنامه اقدام خود را کامل اجرا نکرده است، اعلام کرد: با توجه به تداوم تلاش‌های دولت ایران، تعلیق اقدامات مقابله‌ای خود را تا ماه اکتبر تمدید می‌کند. این در حالی بود که دولت آمریکا و متحدان آن تلاش بسیاری برای وضع مجدد اقدامات مقابله‌ای به دلیل اجرا نکردن برنامه اقدام مالی (FATF) با وجود گذشت شش ماه از مهلت پایانی آن داشتند.
فردوس العوادی، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در پاسخ به پرسشی درباره اهداف آمریکا از بمباران مواضع حشدالشعبی، تأکید کرد: هر کسی که اخبار و تحولات عراق و همچنین اهداف آمریکا را در این کشور دنبال کند، متوجه می‌شود که هدف اصلی آمریکایی‌ها و کسانی که در محور آنها قرار دارند، مانند آل‌سعود تجزیه عراق است و این اقدام همه برای زمینه‌سازی این هدف است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: این اتحادیه با ۲۸ رأی مثبت بسته حمایتی از ایران در راستای برجام را تصویب کرده و طی دو روز آینده تسلیم مقامات ایران می‌شود. گفتنی است، فرانسه، انگلستان و آلمان تدوین‌کنندگان بسته حمایتی هستند و بلغارستان تنها مخالف جلسه بود که دست آخر به این بسته رأی مثبت داد.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: ادامه اعمال تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ما، برای مسکو اهمیتی ندارد و در برابر کشورهای تحریم‌کننده، مقابله به مثل خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات