صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۲۹۱

اخبار کوتاه یک‌شنبه 3 تیر

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: این فراکسیون در حال تدوین طرحی برای اختصاص سهمیه ورود نمایندگان زن به مجلس است. پروانه سلحشوری اظهار داشت: رأی آوردن 17 زن در انتخابات مجلس دهم نشان داد، جامعه خواهان حضور بیشتر زنان در خانه ملت است؛ در حالی که با توجه به قانون انتخابات، ممکن است در یک دوره چند نماینده زن به مجلس راه پیدا کنند و در دوره‌ای دیگر هیچ نماینده زنی وارد نشود.
اسداللّه قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح استیضاح بیژن زنگنه، وزیر نفت خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است طرح استیضاح وزیر نفت با موضوع کرسنت بررسی شود. وی با بیان اینکه این جلسه با حضور وزیر نفت برگزار می‌شود، افزود: قرار است اعضای کمیسیون در این جلسه اظهارات وزیر و نظرات 17 نفر از امضاکنندگان طرح استیضاح را استماع و در این باره رأی‌گیری کنند.
روابط عمومی سازمان زندان‌ها اعلام کرد: زندانی حمید بقایی در حال گذراندن دوران محکومیت خود است و انتشار برخی اخبار سراسر کذب و دروغ از مصادیق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است. گفتنی است، در روزهای اخیر کانال رسمی محمود احمدی‌نژاد با انتشار مطلبی ادعا کرده بود: شرط رهایی حمید بقایی از زندان، عذرخواهی از رئیس قوه قضائیه اعلام شده است!
غیبت حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان ادامه دارد و در آخرین جلسه نیز که روز گذشته به ریاست آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی برگزار شد، سران سه قوه حضور نداشتند.
محمد دهقان، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان برای بازپس‌گیری اموال غیرقانونی و باد آورده تدوین شده است. وی افزود: در صورت تصویب این طرح اموال نامشروع مقامات به بیت‌المال بازگردانده می‌شود.
سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت FATF تأکید کرد: بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید الحاق به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و کنوانسیون‌های مربوطه منتفی شود.
سیدکمال سجادی، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: بخش اقشاری جمنا فعال شده و در حال برنامه‌ریزی‌هایی است که اقشار گوناگون، از جمله کارمندان، کارگران و... را به نوعی ساماندهی کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات