صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۱۴۴۶

واکنش شورای نگهبان به ادعای رد صلاحیت روحانی

جماران نوشت: نویسنده کتاب جنجالی «حسن روحانی در یک نگاه» در مصاحبه با یک سایت اصولگرا اتهاماتی را به رییس جمهور وارد کرده و مدعی ردصلاحیت رییس جمهور در سال 96 شده است. «کامران غضنفری» همچنین اتهامات سنگینی را متوجه شخص رییس جمهور دانسته است و می گوید: « آقای کریمی قدوسی... اشاره می‌کند آقای روحانی را شوری نگهبان رد صلاحیت کرد، برای همین انتخابات سال ۹۶، اما ایشان بر می‌گردد و شورای نگهبان را تهدید می‌کند که اگر من را تایید نکنید من انتخابات را برگزار نخواهم کرد. این انتخابات را برگزار نخواهم کرد معنای تلویحی اش می‌شود به آشوب کشاندن کشور. شورای نگهبان چرا زیر بار چنین چیزی رفته و چه مصلحت اندیشی در رای گیری مجدد ایشان را تایید صلاحیت می‌کند باید از خود اعضای محترم شورای نگهبان سوال کرد. ولی این خبری است که آقای کریمی قدوسی مطرح کرد که در ابتدا شورای نگهبان ایشان را رد صلاحیت کرده بود»

اما عباسعلی کدخدایی در واکنش به انتشار ادعاهای مطرح شده اظهار کرد: من از صحبت هایی که ایشان می گوید اطلاعی ندارم و فکر نمی کنم مطالبی که ایشان می گوید قرین به صحت باشد.

 سخنگوی شورای نگهبان افزود: هر صحبت و اظهار نظر باید مستند به قرائن دقیق و محکمه پسند باشد و الّا اینکه هرکسی از ظن خود یار قافله می شود خیلی مهم نیست. وی تاکید کرد: شورای نگهبان اگر مطلبی داشته باشد از طریق سخنگو و روابط عمومی اعلام می کند.

یک منبع آگاه در دفتر رییس جمهوری هم گفت: این ادعا از اساس کذب بوده و در همان زمان نیز توسط سخنگوی شورای محترم نگهبان تکذیب شده است، با این همه به دلیل اینکه این خبر کذب حاوی افترا به ریاست جمهوری است، معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری این موضوع را تا انتها مورد پیگیرد حقوقی قرار خواهد داد.او در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان نیز در این خصوص موضعی می گیرد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه این افترائات متوجه شورای نگهبان نیز می شود، مناسب است که شورای محترم نگهبان نیز با قاطعیت نسبت به این روش های غیراخلاقی و آسیب زننده به وحدت و یکپارچگی و اعتماد ملی موضع گیری کند.

 این منبع آگاه همچنین با بیان اینکه نشر اینگونه اخبار کذب در شرایطی که کشور با انواع توطئه های خارجی و داخلی مواجهه است چیزی جز حرکت در مسیر دشمن و آب به آسیاب آنها ریختن نیست، از قوه قضائیه خواست تا با این حرکات و اقدامات خزنده که در پوشش انقلابی گری و دلسوزی برای نظام صورت می گیرد با جدیت برخورد کند تا این شائبه که قوه قضاییه مسائل را از دریچه حزبی و جناحی ارزیابی و دنبال می کند، پیش نیاید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات