صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۱۴۵۶

گزارش روز/ سؤال‌برانگیز؟!

«اروپا کنار ایران»، «بسته بقای برجام»، «برجام منتظر تصمیم تهران» و...؛ تیترهایی هستند که پس از ارائه بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام بر روی صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب نشست؛ تیترهایی درست شبیه آنچه در روزهای مذاکرات برای نگارش برجام و رسیدن به توافق هسته‌ای بر صفحه اول این روزنامه‌ها به چاپ می‌رسید[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: «اروپا کنار ایران»، «بسته بقای برجام»، «برجام منتظر تصمیم تهران» و...؛ تیترهایی هستند که پس از ارائه بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام بر روی صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب نشست؛ تیترهایی درست شبیه آنچه در روزهای مذاکرات برای نگارش برجام و رسیدن به توافق هسته‌ای بر صفحه اول این روزنامه‌ها به چاپ می‌رسید! تیترهایی شبیه «امضای کری تضمین است»، «پیروزی بدون جنگ»، «فروپاشی تحریم‌ها»، «صبح بدون تحریم» و... که هیچ یک با واقعیت سنخیتی نداشتند! و در عمل خلاف تک تک آن تیترها به اثبات رسیده است و نتیجه آن نیز در برابر ما قرار دارد. آن بار بزک برجام و ایالات متحده و این بار بزک بسته پیشنهادی اروپا! آن هم در حالی که نه تنها بیشتر کارشناسان سیاسی و کارشناسان روابط بین‌الملل نسبت به توانایی اروپا برای ایستادن در برابر آمریکا تردید دارند، بلکه حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان نیز در تماسی تلفنی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و گفت‌وگو درباره آینده برجام، بسته پیشنهادی اروپا را مأیوس‌کننده خوانده است؛ جمله‌ای که به تیتر بیشتر رسانه‌های منتقد نسبت به اعتماد به اروپایی‌ها تبدیل شد.
روزنامه‌های اصلاح‌طلب در حالی به دنبال بزرگ‌نمایی از اقدامات اروپا در حمایت از برجام و حفظ آن هستند که وزیر امور خارجه کشورمان، محمدجواد ظریف نیز بسته پیشنهادی اروپایی‌ها را اگر چه قابل بررسی دانسته، اما فاقد تضمین‌ها و راهکارهای عملی برای حفظ برجام و تأمین منافع جمهوری اسلامی ایران خوانده است! موضوعی که این پرسش را به ذهن متبادر می‌کند که چه موضوعی یک جریان سیاسی و رسانه‌های آن را مجاب کرده است که برخلاف مصالح و منافع ملی از بسته پیشنهادی که خواسته‌های کشورمان را تأمین نمی‌کند، حمایت کنند(!) حمایت از اقدامات ناقص و بدون پشتوانه و ضمانت اروپایی‌ها در قبال ایران سؤال‌برانگیز و نگران‌کننده است!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات