صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۱۴۳۱

اخبار کوتاه شنبه 16 تیر

یکی از مادرانی که دولت آمریکا پس از دستگیری‌اش به عنوان مهاجر غیرقانونی در مرز آمریکا‌ـ مکزیک او را از فرزندش جدا کرده، گفته است: نوزاد 14 ماهه‌اش پس از 85 روز با بدن کثیف و شپش‌زده به او برگردانده شده است. ادعاهای این مادر به نام «اولیویا کاسراس» در شکایت‌نامه‌ای که 17 ایالت آمریکا علیه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تنظیم کرده‌اند مطرح‌ شده و شبکه خبری «پی‌بی‌اس» گزارشی درباره آن پخش کرده است. آمارهای رسمی می‌گویند دولت دونالد ترامپ حدود سه هزار کودک را از والدین مهاجرشان، پس از دستگیری در مرز مکزیک جدا کرده است. که نزدیک به 100 نفر از این کودکان زیر پنج سال هستند.
بانک سرمایه‌گذاری «مریل لینچ» دومین بانک بزرگ آمریکا که زیر نظر «بنک آو آمریکا» (بانک آمریکا) فعالیت می‌کند، هشدار داده است در صورتی که دولت آمریکا بتواند مطابق آنچه تمایلش را ابراز کرده، تا ۴ نوامبر (۱۳ آبان ‌ماه) صادرات نفت ایران را به صفر برساند، بهای نفت در بازارهای جهانی ممکن است به ۱۲۰ دلار به ازای هر بشکه افزایش پیدا کند. این در حالی است که تحلیلگران درباره اینکه آمریکا بتواند حتی نیمی از 2/4 میلیون بشکه صادرات نفت ایران در روز را کاهش بدهد، اظهار تردید کرده‌اند.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه خبرهای ادعایی مبنی بر آماده‌سازی برای توافق میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی وی درباره آنچه خروج نیروهای ایرانی از سوریه خوانده شده است، تکذیب کرد. گفتنی است، خبرگزاری «بلومبرگ» پیشتر به نقل از منابع خود مدعی شده بود مذاکرات پوتین و ترامپ ممکن است شامل توافقی درباره خروج نیروهای مورد حمایت ایران از سوریه شود.
محمدجواد ظریف پس از نشست با وزیران امور خارجه 1+4 و فدریکا موگرینی با بیان اینکه بسته اروپایی‌ها قابل اجراست، اما کافی نیست، تأکید کرد: ایران این حق را برای خود محفوظ دارد که در برابر تخلف رسمی آمریکا در خروج از برجام اقدامات خود را انجام دهد. گفتنی است، رئیس‌جمهور در تماس با صدر اعظم آلمان بسته پیشنهادی اروپا را مأیوس‌کننده دانسته بود.
محمد دهقان و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از توقیف بخشی از دارایی‌های ارزی کشورمان در آلمان خبر داد و گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، اعتماد به اروپایی‌ها کاری غلط به نظر می‌آمد که این اقدام آلمانی‌ها در بلوکه کردن دارایی‌‌های ایران این موضوع را به اثبات رساند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات