صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۴۵۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 19 تیر

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، رئیس کل محاکم انقلاب تهران با تأیید خبر ارسال پرونده رحیم مشایی به دادگاه انقلاب درباره زمان رسیدگی به این پرونده گفت: براساس قانون مجازات اسلامی قاضی برای تعیین وقت رسیدگی به پرونده یک ماه فرصت دارد. این در حالی است که در برخی از محافل خبری گفته شده بود قرار است دادگاه در روزهای 23 یا 24 تیر ماه برگزار شود. نکته دیگر درباره رسیدگی به پرونده مشایی، قاضی دادگاه رسیدگی‌کننده است که احتمال دارد یکی از دو نفر «صلواتی» یا «مقایسه» قضاوت این پرونده را عهده‌دار باشد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا «شرکت گردشگری و مسافرتی ماهان» را که دفتر آن در کوالالامپور مالزی قرار دارد، تحریم و اعلام کرد: پیروی از تحریم‌های ثانویه برای اتباع آمریکا و کسانی که خواهان ادامه تعامل اقتصادی با آمریکایی‌ها هستند، الزامی است. وزارت خزانه‌داری پس از این اقدام، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «شرکت مزبور، از آنجا که به عنوان عامل فروش هواپیمایی ماهان کار می‌کرده، تحریم شده است.» گفتنی است، ماهان در پاییز سال 1390 وارد فهرست تحریم‌های ثانویه شده بود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کویت در حاشیه یک اجلاس در پکن گفت: از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ایران، پالایشگاه‌های مشتری نفت ایران به سمت دیگر تولیدکنندگان نفت رفته‌اند. وی گفت: کویت تولید نفت خود را ۸۵ هزار بشکه در روز افزایش داده که این افزایش در قالب توافق ماه گذشته اعضای اوپک برای بالا بردن تولید نفت انجام شده است.
خبرگزاری «رویترز» به نقل از تحلیلگران و کارشناسان گزارش داد، عربستان روی کاغذ می‌تواند خلأ نفت ایران را جبران کند؛ اما این مسئله در عمل دشوار است و سبب تنگنای نفتی خواهد شد. این روند ممکن است بازارهای جهانی را در تنگنای شدیدی قرار دهد که از زمان بحران نفتی 1973 و 1979 تا امروز سابقه نداشته است و نتیجه آن فشار زیاد بر روی قیمت‌ها است.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت به خبر استعفای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: حضور دکتر جهانگیری در کابینه نقطه قوت دولت دکتر روحانی است؛ همواره شاهد مواضع منطقی و امیدآفرین از ایشان بوده‌ام.
صدراعظم آلمان بار دیگر بر پایبندی کشورش به توافق برجام با ایران تأکید کرد؛ ولی اعلام کرد شرکت‌هایی که قصد ادامه همکاری با ایران را پس از تحریم‌های آمریکا دارند، باید خطرپذیری این کار را خودشان تقبل کنند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات