همکاری آقازادهها با چهرههای شناخته شده ورزش، سینما، موسیقی و... جدیدترین پدیدهای است که میتوان از آن به منزله یک معضل یا یک چالش نام برد! برای درک بهتر این موضوع کافی است[...]
یادداشت: همکاری
آقازادهها با چهرههای شناخته شده ورزش، سینما، موسیقی و... جدیدترین
پدیدهای است که میتوان از آن به منزله یک معضل یا یک چالش نام برد! برای
درک بهتر این موضوع کافی است چند اظهار نظر یا نمونه از این همکاریها را
در نظر بگیرید؛ فیلم مستندی درباره اسب دوپینگی یک فوتبالیست پر حاشیه
ساخته میشود و در جشن اکران آن، با حضور بازیگران، خوانندهها،
آقازادهها، فوتبالیستها و... به مناسبت تولد خانم کارگردان از سوی یکی از
مسئولان شهرداری تهران 20 بیلبورد شهری برای تبلیغات فیلمش به او هدیه
داده میشود! بیلبوردهایی که برآوردهای اولیه نشان میدهد برای در اختیار
داشتنشان باید حدود 6 میلیارد تومان هزینه کرد! معنای این اقدام عبارت است
از اینکه بودجه شهرداری تهران که باید صرف ساخت شهر، خدماترسانی به مردم
و... شود، به همین سادگی به جیب این چهرهها میرود! در نمونهای دیگر، یکی
از آقازادهها که تخلفات مالی گستردهای دارد و توانسته است با زد و بند و
دور زدن قوانین و... وامهای میلیاردی دریافت کند و در خوشبینانهترین
حالت یک ابر بدهکار بانکی به شمار میآید، مبالغ دریافتی خود را به حوزه
سریالسازی در شبکه نمایش خانگی برده و به عنوان «تهیهکننده» فعالیت خود
را آغاز میکند و شاهد هستیم سلبریتیهای سینما، موسیقی و ورزش که با هر
بهانه و با کمترین اطلاع و آگاهی از کوچکترین مشکلات و نارساییها برآشفته
میشوند و توئیتپراکنی میکنند، درباره این مفسدان اقتصادی سکوت محض
اختیار کردهاند و هیچ اشارهای به ورود پولهای کثیف به فضای سینما و
سریالسازی ندارند. در نمونهای دیگر، با فاصلهای کمتر از یک روز پس از
اعلام مسئولان ذیصلاح درباره ممنوعیت برخی از مصادیق بد پوششی، تعدادی از
بازیگران در افتتاحیه یک فیلم که یکی دیگر از دورهمیهای پرتعداد همین
چهرههاست، آشکارا به این تصمیم دهنکجی میکنند! این موارد در کنار مصادیق
متعدد دیگر در این زمینه را بگذارید کنار اظهار نظر یکی از نظریهپردازان
بخش تندروی جریان اصلاحات که پیشتر اعلام کرده بود باید اهداف خود را از
طریق سلبریتیها پیش ببریم!