صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۹۸

اخبار کوتاه دوشنبه 1 مرداد

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ خبر غیبت ١١‌هزار سپرده‌گذار مؤسسه ثامن‌الحجج را داده و گفته است: «از ٢٥‌ هزار و ٩٠٠ نفر سپرده‌گذار مؤسسات مالی که بیش از ٢٠٠‌ میلیون تومان سپرده داشته‌اند، ١٥‌ هزار نفر به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند که از تعداد ١٥‌ هزار نفر، پرونده‌ حدود ٨ ‌هزار نفر ارائه شده و ٧‌ هزار نفر سپرده خود را دریافت کرده‌اند. یک نکته قابل تأمل و تعجب‌برانگیز این است که ١١‌ هزار سپرده‌گذار اصلاً مراجعه‌ای به بانک‌های عامل نداشته‌اند و درخواستی برای دریافت سپرده خود ارائه نکرده‌اند.»
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اقدامی بی‌سابقه آشکارا از گروه تروریستی منافقین حمایت و یکی از مطالب منتشر شده از سوی این گروه را بازنشر کرد. پیش از این مقامات دولت آمریکا، با علم به نفرت مردم ایران از منافقین، تلاش می‌کردند به صورت علنی روابط خود با این گروهک را اعلام نکنند؛ اما در دولت جدید آمریکا حضور افرادی، مانند «جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «رودی جولیانی» وکیل رئیس‌جمهور آمریکا موجب شده است منافقین روابط نزدیک‌تری با کاخ سفید داشته باشند.
جنبش مقاومت اسلامی(حماس) با صدور بیانیه‌ای همه اقشار ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی و مقابله قاطعانه با حملات نژادپرستانه و افراط‌گرایانه شهرک‌نشینان صهیونیست فراخواند. در این بیانیه آمده است: حمله گروه زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن در راستای جنگ دینی سازمان‌یافته و هدفمند دولت تندروی صهیونیستی و آمریکا علیه ملت فلسطین و مقدسات آن صورت می‌گیرد که موجودیت و هویت فلسطینی و اسلامی را نشانه رفته است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا یک بار دیگر موضعش درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 را تغییر داد و این بار آن را «یک فریب بزرگ» خواند. ترامپ در یک پیام توئیتری، در این باره نوشت: «اگر رئیس‌جمهور اوباما قبل از انتخابات درباره روسیه می‌دانست؛ چرا درباره آن کاری انجام نداد؟ چرا موضوع را به ستاد ما اطلاع نداد؟ چون همه اینها یک فریب بزرگ است؛ او تصورش این بود که هیلاری [کلینتون] حقه‌باز در انتخابات برنده می‌شود.»
روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان» با انتقاد از جریان‌هایی که با فاصله گرفتن از دولت و انتقادات خود از حسن روحانی تلاش دارند خود را جدا از دولت دوازدهم نشان دهند، این اقدام را بی‌فایده دانست و در مطلبی نوشت: «چه اصلاح‌طلبان بخواهند و چه نخواهند، عملکرد دولت روحانی به پای آنها نوشته خواهد شد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات