صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۰۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 10 مرداد

فرمانده‌ کل سپاه طی پیامی در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران، نوشت: شما این آرزو را به گور خواهید برد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از شما درخواست ملاقات کنند یا اجازه ملاقات با شما را از ملت‌شان دریافت نمایند. وی تأکید کرد: دولت و ملت بزرگوار ایران پشت به پشت هم داده و با اتکا به وعده‌های الهی، رهبری عظیم‌الشان، منابع داخلی و ذخایر عظیم خدادادی و تحمل تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی شما، تا پیروزی نهایی و شکست قطعی نظام سلطه و استکباری ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان به ژست رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با مقامات ایرانی واکنش نشان داد و نوشت: «ایران و آمریکا دو سال گفت‌وگو کردند. ما با اتحادیه اروپا، تروئیکای اروپایی، روسیه و چین موفق به ایجاد یک توافق چندجانبه بی‌نظیر‌ـ موسوم به برجام‌ـ شدیم. این توافق کارساز بوده است. آمریکا تنها می‌تواند خودش را بابت خروج از این توافق و ترک میز [مذاکره] مقصر بداند. تهدید، تحریم و شیرین‌کاری‌های (تردستی‌های) تبلیغاتی کارگر نخواهند افتاد. احترام به ایران و به تعهدات بین‌المللی را بیازمایید.»
مرکز آمار کشور اعلام کرد: در تیر ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به 121/4 رسید که نسبت به ماه پیش 4/4 درصد افزایش را نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای کشور مربوط به استان تهران با 7/6 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهیانه مربوط به استان خراسان رضوی با 1/6 درصد افزایش است. همچنین درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال گذشته برای خانوارهای کشور 13/8 درصد است.
اشرف بروجردی از چهره‌های جریان اصلاحات و رئیس کمیته بانوان ستاد حسن روحانی در سال 96 گفته است: حرکت دولت آقای روحانی بسیار آهسته و کند بوده و همین آهسته حرکت کردن مردم را خسته کرده است. در وضعیت کنونی یکی از چالش‌های جامعه کاهش تعلق خاطر بخش‌هایی از سرمایه اجتماعی نسبت به مجموعه مدیریت کشور است.
منابع دیپلماتیک در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده‌اند، در پی اعلام آمادگی ترامپ برای دیدار با همتای ایرانی خود، یک مقام ارشد آمریکایی به مقامات صهیونیست اطمینان داده است که سیاست سختگیرانه آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده است.
مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد، هر ۱۰ درصد رشد نرخ ارز سبب افزایش دو درصدی نرخ تورم خواهد شد و در صورت کاهش یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت ایران، رشد اقتصادی به منفی دو درصد سقوط خواهد کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات