صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۴۴

اخبار کوتاه شنبه 6 مرداد

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به تهدید‌های رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعمال تحریم علیه آنکارا در صورت آزاد نکردن کشیش آمریکایی متهم به جاسوسی و توطئه‌چینی گفت: «واشنگتن از طریق تهدید به نتایج مدنظر خود در ماجرای کشیش دست نخواهد یافت.» مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز در واکنش به تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تحمیل تحریم علیه آنکارا گفت: «هیچ کسی نمی‌تواند به ترکیه دستور بدهد و ما هیچ مسامحه‌ای در برابر تهدیدات نخواهیم داشت.»
پس از اینکه برخی از ارائه‌دهندگان بیمه کشتی هندی از بیمه محموله‌های نفتی ایران به علت روبه‌رو نشدن با تحریم‌های آمریکا سر باز زدند، ایران خود بیمه محموله‌های نفتی را ارائه می‌کند. اقدامی که به تهران کمک خواهد کرد به تأمین نفت دومین مشتری بزرگ خود ادامه دهد. شرکت ایندین اویل، بزرگ‌ترین شرکت پالایشگاهی هند و بهارات پترولیوم، دومین شرکت پالایشگاهی دولتی هند، خرید نفت را از طریق نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش ایران و بیمه شرکت‌های ایرانی آغاز کرده‌اند.
وزیر دفاع آمریکا گزارش رسانه‌های استرالیایی مبنی بر آمادگی ایالات متحده برای حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران را قصه‌ای خیالی توصیف کرد. وی گفت: «واقعاً نمی‌دانم اصحاب رسانه استرالیایی چنین اطلاعاتی را از کجا آورده‌اند. اطمینان دارم این موضوع چیزی نیست که در حال حاضر مد نظر باشد.» متیس پیش از این اعلام کرده بود ایالات متحده هیچ سیاستی مبنی بر تغییر یا سرنگونی نظام در ایران ندارد.
«تیری بولور» مدیر ارشد اجرایی رنو در جریان یک نشست تلفنی به تحلیلگران گفت: برای تبعیت از تحریم‌های آمریکا، احتمالاً فعالیت‌ها در ایران را متوقف می‌کنیم. وی افزود: ما به دنبال فرصت‌های جدید تجاری، به ویژه در آفریقا هستیم تا یک رشد قوی، از دست دادن فرصت‌ها در بازار ایران را برای ما جبران کند!
بررسی اسناد وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی»، وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از زمان تحلیف او در ژانویه 2017 دست‌کم پنج بار بدون سر و صدا با اعضای گروهک تروریستی منافقین دیدار کرده‌اند.
خسرو تاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد ارز حاصل از 460 قلم کالای صادراتی بدون توجه به شخص یا نهاد صادرکننده، به سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) تحویل داده شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات