صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۹۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 9 مرداد

بختیاری، مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: قیمت تمام‌شده آب، فقط در بخش توزیع در شهر تهران حدود ۱۲۰۰ تومان است، در حالی که به طور میانگین ۶۰۰ تومان از مردم دریافت می‌کنیم که گستره آن از ۴۰۰ تومان در جنوب تهران تا ۹۰۰ تومان در شمال تهران است. وی با بیان اینکه در وزارت نیرو طرحی را برای قطع طولانی‌مدت آب مشترکان پرمصرف پیگیری می‌کنیم، تأکید کرد: چنانچه شهروندان مصرف خود را مدیریت نکنند، ممکن است در روزهای آینده با مشکل روبه‌رو شویم؛ چون مصرف آب در تهران در نقطه سربه‌سر تولید و مصرف قرار دارد.
گروهی از فعالان حقوق بشر و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد درخواست «همین حالا به تحریم‌های ایران پایان دهید» را در پایگاه کاخ سفید ثبت کرده‌اند. در متن این درخواست مردمی آمده است تحریم‌های اقتصادی اقداماتی توجیه‌ناپذیر هستند که به نقض گسترده حقوق بشر می‌انجامد. در ادامه این درخواست، تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران طی چهار دهه گذشته ناعادلانه توصیف و تصریح شده است، هدف از این تحریم‌ها ضربه زدن به استقلال، توسعه و پیشرفت مردم ایران و حقوق کودکان ایرانی است.
پایگاه خبری «گلوبز» که اخبار اقتصادی رژیم صهیونیستی را پوشش می‌دهد، از افزایش قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت سرزمین‌های اشغالی از نیمه‌شب 31 جولای خبر داد. گلوبز افزود: به دنبال تنش لفظی میان ایران و آمریکا و تهدید تهران مبنی بر ناامن شدن تنگه هرمز در صورت اختلال در صادرات نفتی، قیمت سوخت در سراسر سرزمین‌های اشغالی از اول ماه اوت افزایش خواهد یافت.
شاهرودی، سفیر ایران در عمان در دیدار سفرا با رئیس بنیاد مستضعفان در عمان گفت: ایجاد آزادراه و تونل در عمان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی این کشور بررسی شد، عمانی‌ها در هفته‌های گذشته به من اعلام کردند که مناقصه ساخت آزادراه برگزار خواهند کرد که ارزش آن یک میلیارد دلار است؛ آنها مایل بودند بنیاد در مناقصه این پروژه شرکت کند.
امیر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه جلسه بررسی استیضاح وزیر اقتصاد به زودی برگزار می‌شود، گفت: افزایش قیمت‌ها بیش از آنکه ناشی از تحریم باشد، به داخل برمی‌گردد و ظاهراً برخی با مدیریت نکردن بازار و اقتصاد به دنبال ناراضی کردن مردم هستند.
وزارت اوقاف سوریه در بخشنامه‌ای رسمی اعلام کرد: هرگونه خرید و فروش کتاب‌های فرقه ضاله وهابیت و هرگونه فعالیت دینی بر اساس آرا و فتاوای ابن‌تیمیه ممنوع است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات