صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۲۹

از مذاکره با آمریکا تا خبرپراکنی علیه ایران

1ـ ادعای یک روزنامه کویتی درباره مذاکره ایران و آمریکا!
روزنامه کویتی «الجریده» ادعا کرد، ایران به هفت شرط پذیرفته بوده که با آمریکا مذاکره کند. هفت شرطی که پیش‌بینی می‌شد آنقدر سخت باشند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا آنها را نپذیرد. به نوشته الجریده این شروط عبارت بودند: از بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای و اجرای تمامی تعهداتش، توقف تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران، ارائه تضمین در جهت عدم تلاش آمریکا برای براندازی نظام، پایان دادن به اختلاف‌افکنی میان ایران با کشور‌های عربی، پایان دادن به تحریم‌های جدید اقتصادی، توقف فشار‌های اقتصادی و توقف فشار به شرکت‌های اروپایی تا آ‌نها به تهران بازگردند. به گفته روزنامه الجریده ناظران و مسئولان در کشور‌های گوناگون از اعلام آمادگی دونالد ترامپ برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران بدون هیچ گونه پیش‌شرطی شوکه شدند.

2ـ برنامه ‌موشکی‌ و ‌هسته‌ای کره‌ شمالی متوقف ‌نشده است
بر  اساس گزارش 149 صفحه‌ای محرمانه سازمان ملل که نتیجه تحقیق و بررسی شش ماهه کارشناسان مستقلی است که بر اجرای تحریم‌های سازمان ملل نظارت دارند، کره شمالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکرده و همچنان به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و انتقال غیر قانونی فرآورده‌های نفتی از طریق کشتی به کشتی و همین طور انتقال محموله‌های زغال سنگ در سال 2018 میلادی ادامه داده است. کره شمالی همچنین تحریم‌های مربوط به ممنوعیت فروش منسوجات را نقض کرده و طی اکتبر 2017 تا مارس 2018 میلادی بیش از 100 میلیون دلار کالا به چین، غنا، هند، مکزیک، سریلانکا، تایلند، ترکیه و اروگوئه صادر کرده است.

3ـ اصلاح‌طلبان نمی‌توانند جا خالی بدهند!
صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی یادداشتی در روزنامه «سازندگی» با اشاره به حمایت تمام و کمال اصلاح‌طلبان از دولت روحانی گفته است: «در حالی که روحانی نتوانسته خیلی از انتظارات را برآورده کند، اصلاح‌طلبان نمی‌توانند جا خالی کنند. اصلاح‌طلبان نسبت به رأی‌دهندگان و بدنه اجتماعی خود تعهد اخلاقی و اجتماعی دارند و تمام مسئولیت عملکرد روحانی بر عهده آنهاست.» وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دولت دوازدهم بخش عمده‌ای از ۲۴ میلیون رأی خود را مدیون اصلاح‌طلبان است، خاطرنشان کرده است: «ما بودیم که به مردم گفتیم بیایید به روحانی رأی دهید؛ الآن نمی‌توانیم به آنها بگوییم که به ما مربوط نیست.»

4ـ روزی دو میلیون کلمه خبرپراکنی علیه ایران
بیژن نوباوه، روزنامه‌نگار پیشکسوت در شانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب گفت: در گذشته جریان استکباری غرب برای مقابله با کمونیسم رادیویی به نام «زندگی برتر» داشت و تنها همین یک رادیو برای پیشبرد اهداف آنها کافی بود، اما پس از انقلاب اسلامی بیش از  100 رادیو و تلویزیون تنها به زبان فارسی علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند. وی افزود: بر اساس تحقیقات من در طول 20 سال گذشته، سه خبرگزاری رویترز، فرانس‌پرس و آسوشیتد‌پرس روزی دو میلیون کلمه علیه جمهوری اسلامی خبرپراکنی می‌کنند که بیشتر آن در جهت تغییر در سبک زندگی و تغییر نگرش‌های مردم ایران بوده است.

5ـ طالبان مذاکره مجدد با آمریکا شرف و شعور ندارند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران به صددرصد تعهدات خود در برجام عمل کرده است؛ اما طرف مقابل به ۱۰ درصد تعهدات خود هم عمل نکرد. با وجود این، عده‌ای از داخل که شرف ندارند می‌گویند برویم دوباره مذاکره کنیم. اگر کسی شعور سیاسی داشته باشد، نباید از مذاکره حرف بزند. حسن رحیم‌پورازغدی افزود: غربی‌ها می‌گویند موشک نداشته باش تا زمانی که ما حمله کردیم نتوانی از خود دفاع کنی و کل جهان اسلام را هم بفروش و دیگر کار را به جایی رساندند که می‌گویند اگر آب خوردن می‌خواهید، باید آمریکا بیاید ایران. اینها اگر فاقد شرف نباشند، خائن یا فاقد شعور هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات