صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۶۳

از مذاکره تا تحریم

1ـ هدف ترامپ از طرح مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران!
یک اندیشکده صهیونیستی در مطلبی درباره سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره دیدار با مقامات ایرانی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تمایلی برای برگزاری نشست بدون پیش‌شرط با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود ندارد و اعلام تعجب‌برانگیز تمایل به گفت‌‌وگو با حسن روحانی، بخشی از برنامه تنظیم شده حدود یک سال قبل «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از حضور مجدد در بدنه دولت این کشور بود. ترامپ با طرح موضوع مذاکره بدون پیش‌شرط، در پی بد جلوه دادن ایران است. چرا که پيشنهاد ترامپ، ايران را در وضعيتي دشواري قرار می‌دهد؛ به گونه‌ای که ردّ اين پيشنهاد در خدمت اهداف ترامپ است؛ اما قبول آن فشار تندروهاي داخل ايران بر رئيس‌جمهور را افزايش مي‌دهد! اندیشکده «بگین سادات» در بخش دیگری از این گزارش نوشت: اعلام تعجب‌برانگیز دونالد ترامپ به سختی این اتهام را که ایران به توسعه قابلیت هسته‌ای خود تمایل دارد، اثبات می‌کند و در راستای تلاش برای کسب‌ وجهه اخلاقی و تضعیف حمایت‌های اروپا، روسیه و چین از توافق هسته‌ای با هدف نشان دادن این مسئله است که ایران کشوری سرکش است و پای میز مذاکره نمی‌آید.

2ـ درخواست صهیونیست‌ها از اروپا!
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک پیام ویدئویی از اقدام دونالد ترامپ مبنی بر بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران استقبال کرد و گفت: «من از ترامپ و دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران قدردانی می‌کنم. این یک لحظه مهم برای اسرائیل، آمریکا و همه جهان است و سبب می‌شود ایران رفتارهای تهاجمی در منطقه و تسلیح کردن خود را متوقف کند. من از کشورهای اروپایی نیز می‌خواهم به این حرکت بپیوندند، اکنون زمان آن است که مذاکره را متوقف کنند. اکنون زمان عمل است. این دقیقاً کاری است که آمریکا انجام داده است و دقیقاً کاری است که اتحادیه اروپا باید انجام دهد.» پیش از نتانیاهو چندین وزیر صهیونیست نیز از فرا رسیدن زمان بازگشت تحریم‌ها علیه مردم ایران ابراز خشنودی کرده بودند.

3ـ تحریم ایران از ارکان سیاست خارجی آمریکاست!
«مایک پمپئو» پس از دیدار از سه کشور جنوب شرقی آسیا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی که قرار است علیه ایران اعمال شود، جزء ارکان اصلی سیاست‌های واشنگتن علیه تهران است. به گزارش آسوشیتدپرس، پمپئو اضافه کرد، تحریم‌های جدید با شدت هرچه تمام‌تر اعمال شده و مادامی که جمهوری اسلامی ایران رویه خود را تغییر ندهد، پابرجا باقی خواهند ماند. وی همچنین بیان داشت، دولت ترامپ آمادگی بررسی گزینه‌های دیگری به جز تحریم را نیز دارد، ولی چنین امری مشروط به ایجاد «تغییرات بزرگ» در سیاست‌های ایران خواهد بود. پمپئو بار دیگر ایران را به زعم خود بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان توصیف کرد و گفت: تهران نباید انتظار رفتاری برابر را در جامعه جهانی داشته باشد.

4ـ منتظر جهش قیمت نفت باشید
شبکه «راشا تودی» با اشاره به آغاز مرحله اول بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و هدف‌گیری صنعت نفت ایران در مرحله دوم تحریم‌ها که از ماه نوامبر عملیاتی خواهد شد، نوشت: تحریم‌ها علیه ایران که فروش نفت تهران را هدف قرار داده، می‌تواند به یک جهش قیمتی در قراردادهای نفتی منجر شود. «مریتا سن» تحلیلگر برجسته نفت با اشاره به این موضوع می‌گوید: همزمان که به سمت زمستان می‌رویم، واقعاً‌ شاهد خطر جهش قیمت‌ها به کانال 80 دلاری و شاید کانال 90 دلاری خواهیم بود؛ البته این خیلی حیاتی است که ما چه مقدار از نفت ایران را از دست خواهیم داد. راشا تودی در ادامه افزود: چین گفته است حاضر نیست خرید نفت خود از ایران را کاهش دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات