صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۳۰

اخبار کوتاه یک‌شنبه 14 مرداد

شرکت یونیپک چین واردات نفت از آمریکا را به دلیل تشدید جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، به حال تعلیق درآورده است. اطلاعات تجاری نشان می‌دهد، میانگین واردات نفت چین از آمریکا در هشت ماه امسال، ۳۳۴ هزار بشکه در روز خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود این رقم در ماه سپتامبر امسال به حدود ۱۹۷ هزار بشکه در روز کاهش یابد. تعرفه‌های وضع شده از سوی دولت چین برای واردات نفت از آمریکا، دیگر شرکت‌های نفتی چینی، از جمله شرکت پتروچاینا را از خرید نفت آمریکا باز داشته است.
ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه ایالات متحده «صدای خود را بالا می‌برد تا تحریم‌ها علیه کره شمالی را حفظ کند»، گفت: در حالی که کره شمالی «اقدامات نیکخواهانه خود را آغاز کرده است»، از جمله «توقف موقت آزمایش هسته‌ای و آزمایش پرتاب موشک و تخلیه زمین‌های آزمایش هسته‌ای»، ایالات متحده به «قدیم و به آنچه دور از قصد رهبرش است»، بازگشته است.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هشداری که آقای روحانی دادند، هشدار جدیدی نیست؛ ملت و نیروهای مسلح ما سال‌هاست این حرف را می‌زنند. امروز هم مثل گذشته همین حرف را می‌زنیم که تنگه هرمز یا باید برای همه باز باشد یا برای هیچ‌کس و هر زمان که اراده کنیم، این تنگه را می‌بندیم.
وزارت بازرگانی و صنعت هند در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است، واردات طلای این کشور در سال مالی 2018 میلادی با رشد 22/43 درصدی روبه‌رو شده و به بیش از 955 تن رسیده است. بر اساس این گزارش، واردات طلای هند طی سال مالی 2017‌ـ 2016 به 780 تن رسیده بود.
حسین سلیمی، رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصاد ایران ساختاری است، گفت: در دو سال گذشته با وجود اینکه بحث تحریم‌ها مطرح نبود؛ اما برای تولید و هدایت نقدینگی به سمت تولید هیچ اقدامی نشده است.
نماینده مردم جیرفت در مجلس از مهلت 10 روزه مجلس به شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای انتشار فهرست کسانی که غیر قانونی و خارج از عرف به سامانه ورود کرده و خودروهای خارجی و گران‌قیمت خریده‌اند،‌ خبر داد.
چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنرانی خود در شهر آلانیا درباره تحریم اخیر واشنگتن علیه این کشور خطاب به آمریکا تأکید کرد: مردم ترکیه تسلیم نخواهند شد و اگر تحریم کنید، تحریم خواهید شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات