صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۸۰۱

گزارش روز/ پاسخ معکوس!

من به عنوان یک شهروند عراقی مخالفت خود را با اظهارات العبادی درباره تحریم‌های شرم‌آور تحمیلی بر جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم، من با ایران ابراز همبستگی می‌کنم[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: «من به عنوان یک شهروند عراقی مخالفت خود را با اظهارات العبادی درباره تحریم‌های شرم‌آور تحمیلی بر جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم، من با ایران ابراز همبستگی می‌کنم؛ کشوری که از ما در جنگ با داعش حمایت کرد و خون فرزندانش با فرزندان ما درآمیخت؛ آن هم در زمانی که شرکای وطن به ما خیانت کردند. #همبستگی با ایران #العبادی نماینده ما نیست.» این جملات تنها یکی از نوشته‌های پر تعداد کاربران عراقی در فضای مجازی علیه سخنان حیدر العبادی درباره همراهی این کشور با تحریم‌های ضد ایرانی ایالات متحده آمریکاست! اما واکنش به این اظهارات عجیب تنها به کاربران و مردم عراق محدود نماند؛ «سازمان بدر: تحریم‌های ظالمانه، غیر قانونی و یکجانبه آمریکا علیه ملت عظیم ایران و جمهوری اسلامی را به شدت محکوم و تأکید می‌کنیم این تحریم‌ها با همه عرف‌ها و منشورهای بین‌المللی و ارزش‌های اخلاقی و حقوق بشری که آمریکا سنگ آن را به سینه می‌زند، در تضاد است»، «حزب‌الله عراق: تحریم‌های آمریکا علیه ایران بیانگر سیطره لابی صهیونیستی و پول عربستان بر دونالد ترامپ است و مردم وفادار عراق همه در کنار برادران‌شان در ایران خواهند ایستاد»، «جنبش عصائب اهل الحق: موضع نخست‌وزیر تأسف‌برانگیز بود و این موضع‌گیری در دولت آینده عراق ادامه نخواهد داشت»، «عمار حکیم: تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گذر از اراده بین‌المللی و تعهدات و توافق‌نامه‌های امضا شده است»، «جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق: دوسوم جهان از روسیه و چین گرفته تا هند، پاکستان و سایر کشورها در کنار ایران ایستاده‌اند. معلوم نیست چه کسانی به تو (حیدرالعبادی) مشاوره می‌دهند! مگر پاداش نیکی چیزی جز نیکی است که با دشمنان ایران همراهی می‌کنی؟! جواب ملت ایران را که با همه وجود به یاری ما آمد، چه می‌دهی؟ جواب خانواده‌های شهدای‌شان و عرق جبین رزمندگان‌شان را چه می‌دهی؟!»؛ «مقتدی صدر: آمریکا ملت‌ها را به بهانه خصومت با دولت‌ها «مجازات» و زیر فشار اقتصادی قرار می‌دهد و اگر آمریکا از تصمیماتش دست برندارد؛ ما دست بسته نخواهیم ماند»، «آیت‌الله محمدتقی مدرسی: ملت عراق با برادرانش(ایران) قوی‌تر از همه مکرها و نیرنگ‌هاست و ما هرگز لطف و کمک برادران‌مان در ایام محنت بزرگ هنگام بیرون راندن تروریست‌ها و نیز حمایت از اقتصادمان در سخت‌ترین شرایط را فراموش نخواهیم کرد»، «شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت عراق: وقتی یهود و نصاری برای نبرد با مسلمانان ایران حرکت کنند، هزاران نفر از اهالی شام برای دفاع از اصل اسلام به میدان می‌آیند، (من نیز می‌گویم که) خود نخستین فرد خواهم بود که برای دفاع از ایران به میدان می‌آیم.» «جلیل النوری، معاون اول «مقتدی صدر»: عراقی‌ها نباید در مواضع و سخنان خود از قدرت‌های شیطانی تبعیت کنند. این تصمیم جریان الصدر عراق نه سیاسی بوده و نه از روی تملق و چاپلوسی است، بلکه دفاع از ایران واجب شرعی و اخلاقی است که دین، مذهب و مرجعیت ما آن را بر ما املا می‌کند.» و... .
اینها نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد سخنان نسنجیده حیدر العبادی در روزهای پایانی حضورش در مسند نخست‌وزیری که به باور کارشناسان برای رضایت لابی‌های سعودی در عراق بیان شد، برخلاف انتظار او به نمایش وحدت ملت عراق با ایران تبدیل شد؛ پاسخی معکوس که تیر خلاصی شد بر رؤیای تمدید حضورش در مسند نخست‌وزیری!
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات