صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۸۰۳

اخبار کوتاه شنبه 20 مرداد

بر اساس آمارهای منتشر شده از صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2017 بالغ بر 1644 میلیارد دلار بوده و ایران از این نظر در رتبه 18 جهان قرار گرفته است. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است ایران در سال‌های 2018، 2019 و 2020 نیز همچنان هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان باقی بماند؛ اما در سال 2021 با پشت سر گذاشتن سه کشور اسپانیا، عربستان و کانادا به جایگاه پانزدهم صعود کند.
تحلیلگران می‌گویند حتی اگر دولت ترامپ از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا برداشت کند، بعید است رانندگان آمریکایی شاهد کاهش قیمت سوخت باشند، چرا که در حال حاضر تولید نفت آمریکا در بالاترین حد خود است. برداشت احتمالی از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر، با این هدف خواهد بود که به رانندگانی که در یک سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ سنتی قیمت بنزین بودند، اندکی دلداری دهد.
وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد اگر آمریکا بر سناریو‌های قبلی که شکست خورده‌اند اصرار داشته باشد، وعده‌های نشست سنگاپور محقق نخواهد شد. کره شمالی همچنین ضمن متهم ‌کردن برخی مقامات ارشد آمریکا به تلاش برای افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ‌‎یانگ هشدار داد: این تلاش‌ها سبب توقف غیر هسته‌ای شدن شبه‌جزیره کره می‌شود.
گفته می‌شود سیدتقی نوربخش مدیرعامل کنونی سازمان تأمین اجتماعی، احمد میدری معاونت رفاه وزارت تعاون و انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی سه گزینه پیشنهادی برای سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند که رئیس‌جمهور در حال بررسی آنها است.
پس از طرح مطالبی در کانال‌های گوناگون خبری رسانه‌ها با موضوع «سرنوشت نامعلوم ۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی»، ‌بانک مرکزی اعلام کرد سرنوشت 9 میلیارد دلار کاملاً مشخص است و اظهارنظرهای رسانه‌ای باید با اطلاعات دقیق باشد‌.
یحیی آل‌اسحاق، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: در مجموع حدود 200 میلیارد دلار تا پایان سال بالقوه در کشور ارز وجود دارد؛ در صورتی که ارز مورد نیاز تا پایان امسال تنها 70 میلیارد دلار است.
منابع آگاه خبر دادند، ارزیابی دولت ترامپ از کاهش صادرات نفت ایران حدود روزانه یک میلیون بشکه است که با توقف کامل فروش نفت آن فاصله دارد و واشنگتن آماده می‌شود تا مورد به مورد معافیت‌هایی به کشورها اعطا کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات